ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین تحلیل‌های دنیای کریپتو

تحلیل بیت کوین: اهداف بعدی بیت کوین در مسیر رسیدن به ۵۰ هزار دلار

2022/03/23
15:57
316

بیت کوین علیرغم تلاش های اخیرش نتوانست به روند صعودی خود بالای قیمت ۴۳ هزار دلار ادامه دهد. قیمت این ارز در حال حاضر به ۴۲ هزار دلار بازگشته است. در این تحلیل، ما نگاهی دقیق‌تر به چالش‌های تکنیکال اصلی قبل از ارز دیجیتال در مسیر بازیابی سقف ۵۰ هزار دلار می‌اندازیم.

دید بلند مدتی و تایم فریم روزانه
در گذشته نزدیک، بیت کوین با موفقیت توسط سطح  ۳۷ هزار دلار حمایت شد و یک حرکت صعودی را آغاز کرد. با این حال، میانگین متحرک ۱۰۰ روزه مانع اصلی قیمت برای رسیدن به سطوح بالاتر بوده است. بیت کوین در حال حاضر در حال تلاش برای حمله دیگری به میانگین متحرک است و اگر موفق شود، محدوده قیمتی ۴۶ هزار دلار چالش بعدی خواهد بود. 
 
دو سطح مقاومت اصلی در مسیر بیت کوین برای رسیدن به کانال ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار در تایم فریم بالاتر وجود دارد. اولین مورد، منطقه عرضه ۴۶ هزار دلاری است که یک منطقه مقاومت اصلی است و بر اساس رفتار بیت کوین در تایم فریم های پایین تر، ارزش توجه به آن را دارد. میانگین متحرک ۲۰۰ روزه دومین مقاومت است. اگر بیت کوین بالاتر از میانگین متحرک قیمت خود را تثبیت کند، روند معکوس تایید می شود و پس از آن انتظار می رود روند صعودی جدیدی شروع شود.

تایم فریم ۴ ساعته 
پس از تبدیل محدوده ۳۷ هزار دلار به یک حمایت، قیمت به صورت مداوم در حال تشکیل  سقف ها و کف های بالاتر بوده است که نشانه واضحی از یک روند صعودی سالم است. با این حال، یک شکست معتبر بالای منطقه مقاومتی ۴۶ هزار دلار، تایید نهایی برای روند بازگشتی خواهد بود. در مجموع دو سناریوی ممکن برای روزهای آینده وجود دارد: 
 
۱) بیت‌کوین به ایجاد سقف ها و کف های بالاتر ادامه می‌دهد و به بالای منطقه مقاومتی ۴۶ هزار دلاری می‌رسد سپس برای تثبیت قیمت و تایید شکست به منطقه ۴۴ هزار دلار پولبک می‌زند و به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.
 
۲) بیت‌کوین نمی‌تواند مقاومت ۴۶ هزار دلار را رد کند و به سمت نواحی حمایتی پایین تر حرکت می‌کند. در تایم فریم های پایین‌تر، سطح حمایتی اصلی بیت کوین محدوده  ۳۴ هزار دلار خواهد بود.

 

فاندینگ ریت بیت کوین نیز افزایش قابل‌ توجهی داشته است.
این میزان حتی از مرز ۰.۱ در طول دوره صعودی ۲۰۲۱ فراتر رفت تا زمانی که به سقف قیمتی تاریخ خود در ۶۴ هزار دلار رسید. این سطوح بالا نشان می‌دهد که قدرت خریداران در بازار بسیار زیاد شده بود و گاوها به شدت مشتاق قیمت بودند.
 
بازار نیز به شدت ناپایدار شده بود و شروع رکود در بازار کاملا مورد انتظار بود. قیمت از بالای ۶۴ هزار دلار شروع به سقوط کرد و پوزیشن های لانگ بسیاری را لیکویید کرد. این روند نزولی ناگهانی منجر به سقوط به سطح ۳۰ هزار دلار نیز شد. خرس‌ها به طور فعال پوزیشن های شورت باز می‌کردند و پیش‌بینی می‌کردند که بازار صعودی به پایان رسیده است و این خروج بزرگ باعث شد فاندینگ ریت بیت کوین برای چند ماه متوالی منفی شود.
 
بعد از آن فاندینگ ریت در محدوده صفر در نوسان بوده و در طی چند ماه گذشته نیز به دنبال یک افت قیمتی دیگر در بازار عمدتا منفی بوده است. 
 
با این حال، امروز به نظر نمی رسد که این احساسات به اندازه فروپاشی قیمتی سال گذشته منفی باشد. این ممکن است نشان دهد که بازار هنوز به اندازه کافی نمی ترسد و احتمال رسیدن به قیمت های پایین تر هنوز از تصورات خارج نشده است یا اینکه اکنون وحشت کمتری نسبت به سال گذشته در کف قیمتی بیت کوین یعنی سطح قیمتی ۲۸ هزار دلار وجود دارد.