ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین تحلیل‌های دنیای کریپتو

تحلیل اتریوم: آیا رسیدن به سطح ۳ هزار دلار به معنای شروع روند صعودی است؟

2022/03/24
05:50
461

حرکت قیمتی اتریوم این پتانسیل را دارد که یک الگوی سقف دوقلو شکل دهد. در حال حاضر، گاوها در حال تلاش برای شکستن مقاومت روانی با قیمت 3000 دلار هستند. در هفت روز گذشته، بازار ارزهای دیجیتال همبستگی مثبتی با بازار سهام ایالات متحده داشته است.

تحلیل تکنیکال در تایم فریم روزانه
حمایت داینامیک اتریوم نشان می دهد که این ارز در حال تشکیل کف های بالاتری نسبت به کف قبلی خود است  که برای یک روند صعودی سالم ضروری است. پس از شکست مقاومت داینامیک، این ارز دیجیتال اکنون با مقاومت ایستا در قیمت ۳۰۰۰ دلار مواجه است. اندیکاتور rsi نیز اتریوم را در محدوده عدد ۶۰ نشان می‌دهد که در حال تست مقاومت دیگری است. 
 
اگر گاوها بتوانند این منطقه را به سمت بالا بشکنند، با دید تکنیکالی، می‌توان در مورد پایان روند نزولی صحبت کرد. زمانی که قیمت اتریوم حداقل بتواند سقف بالاتری (بالای ۳۳۰۰ دلار) را تشکیل دهد، می‌توان گفت که بازار دوباره در اعتماد سازی بین خریداران موفق بوده است.
 در غیر این صورت، با توجه به پتانسیل ایجاد یک الگوی دو سقف، اتریوم می تواند به ناحیه حمایتی ۲۷۰۰ دلار و ۲۵۰۰ دلار کاهش یابد.

در تایم فریم ۴ ساعته، اتریوم توانست  خط روند نزولی خود را بشکند. این خط روند از زمان تشکیل سقف تاریخی قیمت در نوامبر تا الان نقش اساسی در ادامه روند نزولی داشته است. با افزودن ROC-30 به نمودار، هر زمان که این شاخص به زیر حمایت داینامیکی خود شکسته شده و از کف قبلی عبور کرده، اصلاح اجتناب ناپذیر بوده است.
 
در حال حاضر، این اندیکاتور به سمت حمایت داینامیک حرکت می کند و اگر نتواند به حرکت صعودی خود ادامه دهد و از کف قبلی عبور کند، ممکن است یک سیگنال قوی برای شروع روند کاهشی در آینده ارائه کند. همانطور که در نمودار روزانه بحث شد، چالش اصلی برای اتریوم مقاومت ۳۰۰۰ دلاری است.

تحلیل آنچین اتریوم

این بخش حجم کل ۱۰ ورود و خروج بزرگ سرمایه در تمام صرافی ها را بررسی می‌کند. 
 
 زمانی که نرخ ۱۰ تراکنش بزرگ خروجی از صرافی ها افزایش پیدا می‌کند، می‌توانیم منتظر افزایش قیمت ارز باشیم.
عدد بالاتر در این خروجی نشان می دهد که تقاضا در سرمایه گذاران بزرگ و نهنگ هایی که دارایی خود را از صرافی برداشت کرده اند، افزایش یافته است. 
 
از سوی دیگر، ، حجم کل ۱۰ ورودی برتر به تمامی صرافی ها نیز در حال کاهش است. عدد بالاتر در این معیار می تواند نشان دهنده فشار فروش بالاتر و کاهش قیمت در آینده باشد. 
 
با در نظر گرفتن این دو معیار، فشار فروش نهنگ ها ممکن است در حال کاهش باشد که می تواند احتمال تغییر روند را نشان دهد. با این حال، در مرحله اول، اتریوم باید بتواند حمایت از دست رفته خود را، همانطور که در بالا ذکر شد، به دست آورد.