ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین تحلیل‌های دنیای کریپتو

تحلیل قیمت بیت کوین ۲۵ مارس

2022/03/25
23:04
528

تحلیل قیمت بیت کوین
بیت کوین برای سومین بار مقاومت ۴۵ هزار دلاری را به چالش می کشد، آیا در نهایت موفق می شود؟
 احساسات مثبت بازار در چند روز گذشته رو به افزایش است. این باعث شده است که بیت کوین برای سومین بار به مقاومت اصلی در ۴۵۰۰۰ دلار بازگردد و این سوال باقی می ماند: آیا در نهایت از آن بالاتر خواهد رفت؟


 بیت کوین پس از روند صعودی خود در چند روز گذشته بار دیگر به منطقه مقاومت اصلی ۴۵ هزار دلار رسیده است.  قیمت ابتدا از میانگین متحرک ۵۰ روزه عبور کرد و پس از یک آزمون مجدد موفقیت آمیز، اکنون میانگین متحرک ۱۰۰ روزه را به سمت بالا شکسته است.

 در حال حاضر، سطح مقاومت 45 هزار دلاری مانع اصلی است و اگر قیمت بتواند از آن عبور کند، مقاومت اصلی بعدی میانگین متحرک ۲۰۰ روزه خواهد بود.  از سوی دیگر، اگر بیت کوین به سمت پایین حرکت کند، میانگین متحرک ۵۰ روزه و ۱۰۰ روزه می توانند به عنوان حمایت عمل کرده و یک اصلاح بالقوه را متوقف کند.

 علاوه بر این، به نظر می رسد که میانگین متحرک ۵۰ روزه در چند روز آینده از میانگین ۱۰۰ روزه عبور می کند و به سمت بالا می رود، که می تواند یک سیگنال صعودی باشد.

 در بازه زمانی ۴ ساعته، واضح است که قیمت همچنان در الگوی نزولی بزرگ قرار دارد و در حال حاضر به مرز بالاتر خود نزدیک می شود.  اگر گاوها خسته شوند، بیت کوین پس از سومین برخورد احتمالی دوباره سقوط می کند.

 این امر باعث ایجاد یک سناریوی ادامه نزولی به سمت منطقه تقاضای ۳۰ هزار دلاری خواهد شد.  برعکس، اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای پرچم فشار دهند و یک شکست صعودی معتبر رخ دهد، الگوی نزولی نامعتبر تلقی می‌شود و قیمت می‌تواند منطقه مقاومت ۵۲ هزار دلاری و حتی فراتر از آن را هدف قرار دهد.  اندیکاتور RSI همچنین نشان می دهد که بیت کوین در حال ورود به منطقه خرید بیش از حد (بالای ۷۰) است و ممکن است در کوتاه مدت اصلاح یا تثبیت شود.

اطلاعات آنچین
 پس از اینکه بیت کوین افزایش یافت و به بالاترین سطح قبلی خود در ۴۴ هزار دلار رسید، به مقاومت برخورد کرد و حرکت نزولی دیگری را آغاز کرد.

 دیروز، بیت کوین با نوسانات قیمتی قابل توجهی روبرو شد که منجر به لیکویید شدن پوزیشن های لانگ و شورت شد. اینها برای کاهش ضریب اهرم هایی که در معاملات آتی به کار می رود ضروری است.

 اپن اینترست بیت کوین در حال حاضر در حدود پایین ترین میزان چند ماهه است و شانس شروع مجدد روند مثبت بیت کوین را افزایش می دهد.  با این حال، نسبت اهرم تخمینی بازار همچنان بالاست و نشان می دهد که برای ادامه مسیر باید ضریب اهرم ها کاهش یابد.


منبع : Cryptopotato