ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین تحلیل‌های دنیای کریپتو

تحلیل قیمت بیت کوین: احتمال حرکت نزولی وجود دارد.

2022/03/29
22:03
728

تایم فریم روزانه
قیمت بیت کوین در حال حاضر بالای محدوده مقاومتی ۴۶ هزار دلار قرار دارد و در حال آزمایش خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (MA) در محدوده ۴۸ هزار دلار است. عبور از این میانگین متحرک یک شوک مهم و قابل توجه برای ادامه‌ی روند است و اگر قیمت از آن بالاتر رود، روند دوباره صعودی در نظر گرفته می شود. 
 مقاومت کلیدی بعدی در منطقه ۵۲ هزار دلاری قرار دارد که یک سطح کلیدی است و ممکن است آخرین مانع در راه رسیدن به سقف قبلی بیت کوین باشد. 
 
با این حال، اگر بیت کوین در برخورد با خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه رد شود، منطقه ۴۶ هزار دلاری باید به عنوان حمایت و نوعی نقطه عطف در صورت پولبک زدن در نظر گرفته شود. 
 نکته‌ی جالب دیگر این است که میانگین متحرک ۵۰ روزه در آستانه عبور از خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه است که خود یک سیگنال صعودی در نظر گرفته می شود.

تایم فریم ۴ ساعته
در بازه زمانی 4 ساعته، همه چیز کمی پیچیده تر می شود. قیمت در یک خط روند صعودی که یک پرچم نزولی بزرگ را جمع‌آوری می‌کند، به سختی در حال حرکت است و این سومین تلاش بیت کوین برای عبور از این محدوده خواهد بود.
 
فقط در صورت شکست صعودی و رو به بالا، این الگوی نزولی باطل می شود و پس از آن افزایش به ۵۰-۵۲ هزار دلار محتمل است. با این حال، برگشت از این سطح می‌تواند منجر به آزمایش مجدد مرز پایین پرچم در سطح ۳۶ هزار دلار شود و در صورت شکست به پایین‌تر از ۳۶ هزار دلار نیز احتمال تشکیل کف های جدید شدت می‌گیرد.
 
اندیکاتور RSI همچنین سیگنال اصلاح احتمالی می دهد زیرا مقدار آن بالای ۷۰ است که یک منطقه‌ی اشباع خرید در نظر گرفته می شود، بنابراین این مورد نیز احتمال بازگشت نزولی یا اصلاح به سمت محدوده پایین پرچم را افزایش می دهد.

داده های آنچین 

بر اساس داده‌های CryptoQuant و با بررسی جریان های ورودی به صرافی کاملا واضح است که دارندگان کوتاه‌مدتی بیت کوین که در چند ماه گذشته وارد بازار شده‌اند، فعالانه ارزهای خود را وارد صرافی‌ها می‌کنند. آنها در حال فروش دارایی های خود هستند در حالیکه قیمت همچنان به سمت سطوح بالاتر حرکت می کند. 
 علاوه بر این، این اولین بار نیست که رفتار مشابهی در طول این افت مشاهده می شود، زیرا نمودار سه قله مهم قبلی را با شرایط یکسان نشان می دهد. 
 این قله ها ممکن است نشان دهنده تسلیم شدن یا تحقق سود نهایی باشد. معامله گرانی که در طول سقوط سعی در خرید کف های قیمتی داشتند، معمولاً تسلیم شدند و با ادامه افت بازار، دارایی خود را با ضرر فروختند. با این حال، برخی ممکن است به دقت کف ها را شناسایی کرده باشند و در قیمت های پایین تر خرید خود را انجام داده باشند که باعث می‌شود در حال حاضر در سود باشند.


منبع : Cryptopotato