ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین تحلیل‌های دنیای کریپتو

تحلیل اتریوم

2022/04/07
19:02
325

پس از سه هفته روند صعودی قوی، اتریوم طی چند روز تقریباً ۱۰ درصد از ارزش بازار خود را از دست داد و از بالاترین سطح ۳۵۴۷ دلار در ابتدای هفته به ۳۱۴۳ دلار سقوط کرد. بازار سهام ایالات متحده نیز پس از یک روند صعودی ۲۰ روزه در حال کاهش است. در این تحلیل، سطوح کلیدی را بررسی خواهیم کرد.

در بازه زمانی روزانه، گاوها پس از ناکامی در شکستن مقاومت ۳۶۰۰ دلار عقب‌نشینی کردند و خرس‌ها توانستند قیمت را به ۳۱۴۳ دلار کاهش دهند. اتریوم در حال حاضر با میانگین متحرک ۲۰ روزه که در محدوده‌ی ۳۲۲۴ دلار است، دست و پنجه نرم می کند، و اگر گاوها بتوانند کندل را بالای آن ببندند، بسیار امیدوارکننده خواهد بود. 
 
نگرانی مهم در حال حاضر این است که بسیاری از معامله‌گران نگران کاهش بیشتر قیمت هستند. میانگین متحرک‌های ۵۰ و ۱۰۰ روزه در محدوده ۲۹۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار قرار دارند زیرا منطقه حمایت قوی به نظر می رسد و اگر خرس ها قیمت را به زیر آن ببرند، روند صعودی اخیر احتمالاً پایان یافته در نظر گرفته می شود و ممکن است مجبور شویم برای سطوح پایین تر آماده شویم. برعکس، گاوها باید میانگین متحرک ۲۰۰ روزه و مقاومت ایستا را در ۳۶۰۰ دلار بشکنند تا یک روند صعودی جدید ایجاد کنند که می تواند قیمت را حتی به بالای ۴ هزار دلار برساند. 
 
اندیکاتور RSI سی روزه همچنان در ناحیه صعودی قرار دارد و بالاتر از خط صعودی حرکت می کند.

در بازه زمانی ۴ ساعته، واگرایی زیر سطح ۳۲۶۷ دلار باعث شد که قیمت اصلاح کرده و این ارز به زیر میانگین متحرک ۱۰۰ روزه سقوط کند. خبر بد این است که اتریوم در حال تشکیل یک کف جدید است که از نظر تکنیکال آغاز یک روند نزولی است. 
 
برای جلوگیری از این امر، گاوها باید قیمت را به بالای ۳۲۵۷ دلار برسانند.

داده های آنچین

داده‌های MVRV میانگین سود/زیان تمام ارزهایی که در حال حاضر در گردش هستند را با توجه به قیمت فعلی نشان می دهد. MVRV ۶۰ روزه بر روی ارزهایی که حداقل یک بار در ۶۰ روز گذشته جابجا شده اند محاسبه می شود. 
 
شاخص ۶۰ روزه توانست با حرکت خوب بالاتر از خط پایه حرکت کند (این اولین بار پس از ثبت سقف تاریخی بود) و اکنون تغییر جهت داده است. البته این موضوع هنوز نگران کننده نیست و تا زمانی که این معیار بالاتر از خط پایه باشد، می توان امیدوار بود که روند صعودی ادامه داشته باشد. اما اگر خط پایه را بشکند، ممکن است امید به شرایط صعودی را متوقف کند. 
 
در حال حاضر به نظر می رسد حمایت های تکنیکال از اهمیت بیشتری برخوردار اند و تاثیر روانی بیشتری دارند.


منبع : Cryptopotato