ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین تحلیل‌های دنیای کریپتو

تحلیل بیت‌کوین: آیا صعود دیگری در راه است؟

2022/04/28
20:25
454

بیت‌کوین نتوانست سطح مهم ۴۰ هزار دلار را دوباره بدست بیاورد و قیمت آن به راحتی توسط خرس ها به عقب رانده شد.

در بازه‌ی زمانی یک روزه بیت کوین چند هفته است که زیر میانگین متحرک ۱۰۰ روزه خود تثبیت می شود و نتوانسته بالاتر از آن حرکت کند. حرکت نزولی ضعیف شده است و قیمت توسط منطقه تقاضای اصلی ۳۷ هزار دلار و خط روند نزولی میان مدت حمایت شده است. سطح ۳۷ هزار دلار اکنون به حمایت حیاتی برای بیت کوین تبدیل شده است و به عنوان یک مانع جدی برای خرس هایی که تلاش می کنند قیمت را پایین بیاورند، عمل می کند. اگر این محدوده رو به پایین شکسته شود، قیمت به احتمال زیاد به منطقه تقاضای ۳۰ هزار دلار کاهش می یابد. علاوه بر این، اندیکاتور RSI در حال حاضر حدود ۵۰ است. یک واگرایی صعودی بین RSI و قیمت وجود دارد که حاکی از معکوس شدن روند و شروع یک حرکت صعودی جدید است. از طرف دیگر، اگر بیت کوین قرار است یک افزایش صعودی را آغاز کند، خریداران باید به زودی میانگین متحرک ۱۰۰ روزه را بشکنند تا اعتماد به بازار را بازگردانند.

بازه‌ی زمانی ۴ ساعته
همانطور که نمودار نشان می دهد، قیمت پس از حمایت از سطح مهم حدود ۳۸ هزار دلار و خط روند پایین تر، یک صعود کوتاه مدت را به سمت سطح ۴۲ هزار دلار آغاز کرد که سطح مقاومت اولیه بیت کوین در بازه‌ی ۴ ساعته است. 
 با این حال روند کلی همچنان نزولی است، مگر اینکه شکست سطح ۴۲ هزار دلار رو به بالا اتفاق بیفتد. اگر قیمت از سطح ۴۲ هزار دلار شکسته شود، قیمت های بالاتری را می توان انتظار داشت که منجر به شکست الگوی پرچم نزولی موجود می شود، در حالی که اگر حمایت اصلی ۳۷ هزار دلار نقض شود، منطقه تقاضای ۳۳ تا ۳۵ هزار دلار پشتیبانی کلیدی بعدی برای بیت کوین خواهد بود.


منبع : Cryptopotato