ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین آموزش‌های دنیای کریپتو

بررسی واقعی بودن کف قیمت

2022/03/13
21:03
477

در حال حاضر در دنیای ارزهای دیجیتال، مدام بحث سر این مسئله هست که آیا ۳۰ هزارتا کف قیمتی هست، یا قراره بیشتر از اون ریزش کنه؟ یه عده دنبال قیمت ۲۴ هزارتا هستن و یه عده هم ۱۷ هزارتا رو کف قیمت می‌دونن. با وجود تمام این اختلاف نظرها، باید بدونیم که همیشه یه سری تارگت مشخص ‌شده وجود داره!
برای بررسی این موضوع، طبق چارت بیت‌ کوین به دلار آمریکا در تایم فریم روزانه پیش میریم. در قسمت
Indicators یه اندیکاتور به اسم hash ribbons باز می‌کنیم، که استفاده ازش در تریدینگ ویو به صورت رایگانه. این اندیکاتور مستقیماً به ماینرهای بیت‌ کوین در سراسر دنیا و hash rateهای تولیدیشون وصله و یکی از قوی‌ترین بای‌سیگنال‌ها هست. به این دلیل که در کل تاریک بیت کوین، ۱۱ بای‌سیگنال از این اندیکاتور ارائه شده، که فقط یکی از اون‌ها کار نکرده و همیشه بعد از استفاده از این بای‌سینگال، قیمت رشد خیلی خوبی داشته.
در نتیجه، اگر در حال حاضر ما بتونیم این بای‌سیگنال رو در روند ببینیم، می‌تونیم با اطمینان زیادی بگیم که ناحیه‌ی ۳۱ الی ۳۲ هزار کف قیمتی بوده و دیگه هیچ‌وقت قرار نیست این قیمت رو ببینیم.
البته دریافت این بای‌سیگنال الان خیلی بعیده و ما حتی بهش نزدیک هم نیستیم، چون وقتی اندیکاتور
hash ribbon وارد ناحیه‌ی قرمز میشه یعنی قیمت در حال ریکاوری یا بهبود هست.
با این‌که درصد خطای این اندیکاتور خیلی کمه، باز هم برای اطمینان بیشتر لازمه که چند تاییدیه‌ی دیگر رو به شواهدی که از عملکرد مناسب این اندیکاتور داریم اضافه کنیم، تا خیالمون نسبت به این استراتژی راحت‌تر بشه.
در این صورت، می‌تونیم از اندیکاتور
Bollinger Band Width Percentile استفاده کنیم. این اندیکاتور درصد نوسانات رو به ما نشون میده. هر موقع اسیلاتور نوسان بالای ۹۵ درصد رو نشون داد، ما از قیمت انتظار رنج زدن رو داریم و این‌که حرکت پُرنوسانی از خودش نشون نده. و برعکس، وقتی اسیلاتور نوسان زیر ۵ درصد رو نشون میده، باید در حرکت بعدی، انتظار نواسانات شدید رو داشته باشیم.
با توجه به این توضیحات، ما زمانی می‌تونیم متوجه بشیم که بیت کوین به کف قیمتی رسیده و قراره رشد قیمت داشته باشه، که اسیلاتور
BBWP به زیر ۱۰ درصد برسه؛ چرا که در این ناحیه قیمت آماده‌ی یک حرکت بزرگه.
این استراتژی توسط تعدادی از معامله‌گران تست شده و بعد از آزمون و خطاهای بسیار، پتانسیل ارائه به عموم رو به دست آورده. اما به خاطر داشته باشید که هر کس می‌تونه در عین استفاده از تجربیات دیگران، استراتژی‌های مخصوص به خودش رو بررسی کنه و راهکارهای تازه ارائه بده.
اگر شما هم استراتژی خوبی در این رابطه دارید، می‌تونید با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید!