ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

سرقت ۵۵۰ هزار NFT توسط هکرها

2022/04/01
10:15
287

سوپراستار پاپ تایوانی، جی چو، پس از اینکه قربانی یک کلاهبرداری فیشینگ شد، توکن‌های غیرقابل تعویض به ارزش ۵۵۰ هزار دلار از او به سرقت رفت. او طی این کلاهبرداری یک NFT از مجموعه Bored Ape Yacht Club که توسط خواننده مشهور تایوانی جفری هوانگ (معروف به ماچی برادر بزرگ) به او هدیه داده شده بود و همچنین یک NFT از Mutant Ape Yacht Club و دو NFT از Doodles را از دست داد. وقوع این دزدی را یکی از بزرگترین ستاره های آسیا اوایل امروز در پست اینستاگرام خود تایید کرد.

چو می‌گوید که در ابتدا فکر می‌کرد این سرقت یک شوخی اول آوریل است، تا اینکه در نهایت متوجه شد که دیگر به NFT‌های ارزشمند خود دسترسی ندارد. همانطور که توسط کارآگاه زنجیره ای zachxbt توضیح داده شده است، کلاهبرداران برای اجرای کلاهبرداری‌هایشان حساب های تایید شده توییتر را با چند هزار دلار خریداری می کنند. کلاهبرداران معمولاً از ربات ها برای فریب دادن افراد برای کلیک کردن روی پیوندهایی استفاده می کنند که آنها را به یک سایت فیشینگ هدایت می کند و NFT هایشان را تخلیه می کند.

این کلاهبرداران همچنین از دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام برای شکار قربانیان احتمالی استفاده می کنند. ممکن است فقط یک تصمیم اشتباه یک ثانیه‌ای باعث شود کسی برای همیشه از دارایی های خود جدا شود. اوایل امروز، یک سرور رسمی دیسکورد که توسط Bored Ape Yacht Club اداره می‌شود توسط هکرها در معرض خطر قرار گرفت. اکانت رسمی توییتر موفق ترین پروژه NFT تا به امروز در توییت خود هشدار داد که هیچ ایردراپ اول آوریل انجام نمی دهد و این هک را تأیید می کند. به گفته شرکت امنیتی بلاک چین PeckShield، یک هکر پس از ارسال یک لینک جعلی به یکی از کانال‌های سرور، توانست با موفقیت یک NFT را سرقت کند. Bored Ape Yacht Club ادعا می کند که "فورا" این حادثه را شناسایی کرده است.


منبع : U Today