ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

مصاحبه با بنیان‌گذار DappRadar و بررسی وضعیت بازار ارزهای دیجیتال

2022/07/25
20:04
296

پلتفرم DappRadar خیلی سریع تبدیل به یکی از محبوب ترین منابع برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز شد. در این مطلب مصاحبه‌ی cryptopotato با هم‌بنیان‌گذار این پلتفرم در رابطه با ایده‌ی اصلی پلتفرم و وضعیت بازار ارزهای دیجیتال را می‌خوانیم. 

اسکرمانتاس و دونیکا دراگوس بنیان‌گذاران اصلی این پلتفرم هستند و سابقه‌ی دوستی آنان به بیش از ده سال قبل برمی‌گردد. اسکرمانتاس به فعالیت در حوزه‌ی بک‌اند مشغول بود در حالیکه دونیکا در حوزه‌ی فرانت‌اند مشغول به کار بود. آن‌ها ابتدا به صورت آنلاین با یکدیگر آشنا شدند و سپس شروع به کار بر روی پروژه‌های کوچک کردند. 
در میانه‌ی مسیر هردوی‌ آن‌ها با بلاکچین و بیت‌کوین آشنا شدند و حدود ۴ یا ۵ سال طول کشید تا متوجه قدرت واقعی این تکنولوژی شوند. پس از آن ناگهان ایده‌ی اصلی این پلتفرم به ذهنشان خطور کرد و در عرض ۴ روز توانستند اولین نسخه‌ی آن را راه اندازی کنند. در همان روزهای اول کارشان ۵ هزار کاربر وارد پلتفرم آن‌ها شد و از آن زمان تاکنون تیمشان به ۸۰ نفر رسیده است. تنها در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۰ نفر جذب این تیم شده اند.

بدون شک NFT ها آمده اند که بمانند.

با وجود سقوط حجم بازار و کاهش علاقه‌ی مردم به این دسته از دارایی ها، اسکرمانتاس معتقد است که آینده‌ی این صنعت روشن است و وضعیت NFT ها به شدت صعودی خواهد شد. 
توکن‌های غیرمثلی یک صنعت نوپا هستند و با وجود محبوبیتشان در میان سرمایه‌گذاران هنوز به پختگی کامل نرسیده اند. او همچنین معتقد است که نبود اطلاعات کافی و عدم آموزش مناسب نیز باعث شده که روند پذیرش این صنعت کندتر شود.

ما تا حدودی از بازار خرسی لذت می‌بریم.

چیزی که مشخص است زمستان بازار ارزهای دیجیتال و سقوط قیمت‌هاست اما این مورد تا چه حد شبیه به وضعیت سال ۲۰۱۸ است؟ 

اسکرمانتاس می‌گوید: «من افراد زیادی را می‌بینم که می‌گویند کدام بازار نزولی؟ بله قیمت‌ها کاهش یافته اند اما کدام بازار نزولی؟» این بزرگترین تفاوت دیدگاه در میان سرمایه‌گذاران کنونی و فعالان سال ۲۰۱۸ است. 

او همچنین اعلام کرد که خود نیز در اوج بازار سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ وارد شد و اتریوم ۱۵۰۰ دلاری را خریداری کرد و شاهد ریزش قیمت آن بود. 
« من می‌توانم بگویم که ما تا حدی از بازار نزولی لذت می‌بریم چرا که باعث می‌شود پروژه‌های بی پشتوانه و آن‌هایی که نوعی محبوبیت غیرواقعی پشت سرشان است از بازار کنار بروند. پس از این اتفاق پروژه‌های ارزشمندی باقی می‌مانند که ارزش بررسی و سرمایه‌گذاری را دارند.»

او همچنین اعلام کرد که برخلاف بعضی شرکت‌ها از شرایط بازار نمی‌ترسد و هنوز هم در حال استخدام افراد جدید است.


منبع : Cryptopotato