ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

خطرات استیبل‌ کوین‌های الگوریتمی از نگاه صندوق بین‌المللی پول

2022/07/28
13:30
355

مدیر سرمایه صندوق بین‌المللی پول (IMF) معتقد است که در بحبوحه‌ زمستان ارزهای دیجیتال، ممکن است شکست‌های بیشتری در «عرضه‌ کوین‌ها» از جمله استیبل‌کوین‌های الگوریتمی رخ دهد. او برخی از استیبل‌کوین‌های دارای پشتوانه‌ فیات مانند تتر را آسیب‌پذیر خوانده و ادعا کرده است که این کوین‌ها به‌صورت «یک‌ به‌ یک» با دلار آمریکا پشتیبانی نمی‌شوند.

آدریان، همچنین، اشاره کرد که به‌منظور محافظت بهتر از سرمایه‌گذاران، نیازمند یک نظارت جهانی بر روی استیبل‌کوین‌ها هستیم. وی گفت، قانون‌گذاران ابتدا باید بر روی صرافی‌ها و ارائه‌دهندگان کیف پول تمرکز کنند تا آن‌ها قبل از بازاریابی کوین‌ها، دقت لازم را در اعتبارسنجی آن‌ها بکار ببرند.
ترا UST، مهم‌ترین استیبل‌کوین الگوریتمی است که قیمت خود را از دست داده است. این ارز که در ماه می بیش از ۵۰ میلیارد دلار از ارزش بازار را نابود کرد، در حال حاضر تنها ۰٫۰۴ دلار قیمت دارد.
استیبل‌کوین الگوریتمی USDD ترون نیز در ماه ژوئن به ۰٫۹۱ دلار سقوط کرد؛ اما پس از اضافه کردن ۷۰۰ میلیون دلار USDC به ذخایر خود، دوباره قیمتش را به دست آورد.
استیبل‌کوین DEI شرکت Deus Finance نیز در ماه می سقوط کرد و در حال حاضر، قیمتی معادل ۰٫۱۸ دلار دارد.
برخی کارشناسان از جمله سام کاظمیان، بنیان‌گذار فراکس فاینانس، معتقدند که استیبل‌کوین‌هایی که صرفا الگوریتمی باشند، کارکرد مناسبی ندارند.


منبع : Cointelegraph