ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کلاهبرداری آشکار با استفاده از زیرشاخه‌های دوج کوین

2022/04/03
12:06
292

طبق داده‌های ارائه شده توسط پک شیلد یک شرکت امنیتی بلاک چین، ارز DogeMother، یکی از شاخه‌های بی‌شمار دوج کوین، در واقع یک پروژه‌ی کلاهبرداری است. قیمت این ارز دیجیتال مبتنی بر زنجیره بایننس ۹۱ درصد سقوط کرده است.

پک شیلد از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال خواسته است که طعمه‌ی این پروژه‌ی قلابی نشوند. از قضا، DogeMother توسط توسعه دهندگانش به عنوان "مراقب ترین" ارز جدید مطرح شد. کل موجودی در گردش این ارز یک میلیون عدد است. توسعه دهندگان ادعا کردند که همه تصمیمات توسط جامعه گرفته می شود. به مردم قول داده شده بود که برای خرید توکن پاداش تضمینی دریافت کنند. با این حال، این پروژه دارای نکات شک برانگیز زیادی بود. این تیم در وب‌سایت رسمی خود، به‌طور گمراه‌کننده ادعا کرد که می‌توان با سود حاصل از سرمایه‌گذاری، یک لامبورگینی برای مادرتان خریداری کنید، قولی که معمولاً توسط کلاهبرداران داده می‌شود. کانال تلگرامی این ارز نیز پس از این کلاهبرداری آشکار دیگر در دسترس نیست.

کلاهبرداری های Honeypot معمولاً کاربران را به خرید یک ارز دیجیتال خاص با وعده های بزرگ ترغیب می کنند. همانطور که از نام این نوع کلاهبرداری پیداست، فروش و برداشت‌های کاربران انجام نمی‌شود زیرا فقط کاربرانی که در لیست سفید هستند مجاز به برداشت وجه هستند. بیشتر این توکن‌ها معمولاً در زنجیره بایننس ظاهر می‌شوند، که به دلیل هزینه‌های ارزان امکان ایجاد آسان توکن‌های جدید را فراهم می‌کند. اگر چه شور و هیجان میم‌کوین‌ها کاملاً از بین رفته است، کلاهبرداران همچنان در تلاش هستند تا با جذب سرمایه‌گذاران جدید با توکن‌های مشکوک که اغلب به کلاهبرداری‌های آشکار ختم می‌شوند، از آن سود ببرند.


منبع : U Today