ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کدام ارز سوددهی بیشتری دارد؛ بیت‌کوین یا اتریوم؟

2022/08/10
12:04
282

بر اساس داده‌های به اشتراک گذاشته شده توسط یکی از تحلیلگران اقتصاد کلان، الکس کروگر، بیت کوین مدت‌ها پیش به یک دارایی کلان تبدیل شد و معامله‌گران ارزهای دیجیتال اکنون می‌توانند از آن برای معامله‌ی اتریوم استفاده کنند که با نوسانات بیشتر اما دقیقا مطابق با روند بیت‌کوین حرکت می‌کند. 
کروگر برای توضیح فرضیه خود نموداری را به اشتراک گذاشت که حرکت شاخص نزدک در برابر ETHBTC را به تصویر می کشد. آنطور که نمودار نشان می دهد، این دو دارایی "دست در دست هم" حرکت کرده اند.
 این اقتصاددان همچنین می‌گوید که اتریوم نسخه‌ی بهینه تری از بیت‌کوین است، بنابراین اتریوم همان حرکات بیت‌کوین را در بازار با نوسانات بیشتر نشان می دهد. در بازارهای صعودی معمولا خرید اتریوم مفیدتر از بیت‌کوین است زیرا این ارز بازدهی بیشتری نسبت به پادشاه ارزهای دیجیتال نشان می دهد. 
بدیهی است که نوسان بیشتر می‌تواند باعث ریسک بیشتر معاملات شود. به خصوص زمانی که بازار وارد یک اصلاح شود. اما با وجود نوسانات بیشتر اتریوم در بازه زمانی کوتاه‌تر، مقایسه بین این دو دارایی نشان می‌دهد که اتریوم و بیت‌کوین هر دو از نوامبر تا کنون حدود ۶۵ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند.


منبع : U Today