ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

قانون گذاران آمریکا نگران شرایط استیبل‌کوین ها هستند.

2022/04/03
15:32
309

با توجه به اعلامیه‌ی دفتر سناتور هاگرتی، لایحه جدید معرفی شده استیبل کوین‌ها را ملزم می‌کند تا توسط « اوراق بهادار دولتی با سررسید کمتر از ۱۲ ماه یا دلار آمریکا» پشتیبانی شوند. همچنین تیم‌های استیبل کوین‌ها را ملزم می‌کند تا گزارش‌های حسابرسی شده ذخایر خود را که توسط یک فرد سوم اجرا می‌شود به صورت عمومی منتشر کنند. 
"قانون شفافیت استیبل کوین" نشانگر واضحی است که قانونگذاران آمریکایی برای حفظ مسئولیت و شفافیت صنعت ۱۸۰ میلیارد دلاری قدم برداشته اند. شفافیت در مورد ناشران استیبل کوین یک مسئله رو به رشد در صنعت بوده است، زیرا تتر، نهاد متمرکز صادرکننده USDT به دلیل پنهان‌کاری عمدی در مورد وضعیت ذخیره خود مورد انتقاد قرار گرفته است. همانطور که در اعلامیه ذکر شد، این لایحه به نهادهای نظارتی قدرتی برای وضع قوانین سنگین در صنعت استیبل کوین‌ها را نمی‌دهد.

نماینده هالینگزورث فاش کرد که هدف از این لایحه سرکوب نوآوری های تکنولوژیکی نیست و این لایحه به صنعت کمک می‌کند که خود را با قوانین نظارتی در آینده مطابقت دهند.

تتر، بزرگترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار، به دلیل عدم شفافیت در مورد وضعیت ذخیره خود، مورد انتقادات زیادی قرار گرفته است. USDT ظاهراً توسط سبدی از دارایی‌های نقد پشتیبانی می‌شود، با این حال این شرکت به دلیل «حفظ حریم خصوصی» در موارد متعدد نتوانسته است اعلام کند که اسناد تجاری از کجا آمده است. طبق گزارش Grant Thornton، از جولای گذشته، این موضوع که Circle، شرکت پشتیبان USDC، تنها ۶۱ درصد از ذخایر را به صورت نقد و معادل نقدی در اختیار داشت، بحث برانگیز شد. یک ماه بعد، Circle با تبدیل تهاجمی ذخایر خود به طور کامل به پول نقد و اوراق خزانه کوتاه مدت ایالات متحده، چرخشی انجام داد، حرکتی که هدف آن اطمینان بخشی به جامعه USDC بود.


منبع : Cryptopotato