ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ارتقای اتریوم به نام ادغام چیست و چرا مهم‌ترین رویداد سال است؟ - قسمت اول

2022/08/19
18:57
315

ادغام اتریوم چیست؟ 


محبوب‌ترین پلتفرم بلاک‌چین جهان در آستانه تغییری اساسی است که آن را سبزتر می‌کند و راه را برای بهینه‌سازی‌های بسیاری هموار می‌کند. این برای فضاهای نوپای مالی غیرمتمرکز و NFTها بسیار مهم است. از طرف دیگر، تأثیرات فوری آن بر سرعت، مقیاس پذیری و هزینه های اتریوم اغلب اغراق آمیز است.

اول، یک تعریف فنی که عمدتاً از Ethereum.org برداشته شده است: ادغام ( نام اختصاصی به روز رسانی) پلتفرم اتریوم است که شبکه اصلی اتریوم را با زنجیره Beacon ادغام می کند و انتقال از اثبات کار به اثبات سهام را نشان می دهد. اگر علاقه مند به بلاک چین و رمزنگاری نیستید، احتمالاً این تعریف برای شما منطقی نیست، بنابراین در اینجا یک تعریف ساده تر وجود دارد: ادغام یک ارتقاء اتریوم است که استخراج سنتی را کنار می گذارد – به این معنی که رایانه های قدرتمند برای اجرای شبکه و ایجاد ارزهای جدید، معماهای ریاضی را حل می کنند. و به سیستمی سوئیچ می کند که در آن صاحبان ارز اصلی، اتر یا اتریوم، می توانند آن را به اشتراک بگذارند (اثبات سهام) به منظور تامین انرژی شبکه.

به عبارت ساده‌تر، رایانه‌هایی که برای تأمین انرژی اتریوم تن‌ها برق مصرف می‌کنند، از بین رفته‌اند و با رایانه‌هایی جایگزین می‌شوند که به‌طور چشمگیری برق کمتری مصرف می‌کنند. این مورد تاثیر زیادی برای مصرف انرژی اتریوم دارد. پس از ادغام، اتریوم باید بسیار سبزتر شود و بیت کوین به عنوان تنها بلاک چین اصلی باقی بماند که همچنان بر اثبات کار متکی است. طبق گفته بنیاد اتریوم، مصرف انرژی اتریوم به دنبال The Merge تا ۹۹.۹۵ درصد کاهش می‌یابد. تمام صحبت‌هایی که درباره سبز نبودن NFT‌ها وجود دارد منسوخ خواهد شد.

ادغام همچنین اولین مورد از بسیاری از به‌روزرسانی‌های مهم است که می‌تواند اتریوم را مقیاس‌پذیرتر و استفاده از آن ارزان‌تر کند.

ادغام چه زمانی اتفاق می افتد؟

 تاریخ مشخصی برای The Merge وجود ندارد، اما این انتقال قبلاً با موفقیت در شبکه‌های آزمایشی اتریوم انجام شده است. هر یک از آن ادغام‌های شبکه آزمایشی را می‌توان به عنوان تمرین‌هایی برای یک تغییر واقعی در نظر گرفت. اکنون که این تمرین‌ها به خوبی انجام شد، می‌توان The Merge را در شبکه اصلی اتریوم فعال کرد. توسعه دهندگان اتریوم تأیید کرده اند که این اتفاق به زودی رخ خواهد داد، احتمالاً در ۱۵ یا ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲. زمان و تاریخ دقیق با نزدیک شدن به رویداد مشخص می شود.


منبع : Sinabtc