ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ارتقای اتریوم به نام ادغام چیست و چرا مهم‌ترین رویداد سال است؟ - قسمت دوم

2022/08/19
19:09
263

قبل از ادغام چه کاری باید انجام دهم؟

 اگر شما دارای مقداری اتریوم یا یک توکن ERC-20 هستید (آنها ارزهای دیجیتالی هستند که بر روی پلتفرم اتریوم اجرا می شوند)، چه در کیف پول نرم افزاری، چه کیف پول سخت افزاری یا یک صرافی، نیازی به انجام کاری ندارید. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، انتقال فقط اتفاق می افتد و اتریوم باید مانند قبل بدون هیچ گونه خرابی به حرکت خود ادامه دهد. اگر از یک گره اتریوم استفاده می‌کنید، این متن برای شما مناسب نیست، اما می‌توانید برای یافتن اطلاعاتی درباره کارهایی که باید انجام دهید به اینجا بروید.

آیا ادغام خطرناک است؟ 

ادغام یک ارتقاء اساسی از یک سیستم بسیار پیچیده است. ممکن است اشتباه پیش برود. اتریوم می تواند برای مدتی به کندی کار کند یا حتی به طور کامل متوقف شود. ممکن است خطاها یا مشکلات پیش بینی نشده دیگری وجود داشته باشد. با توجه به تمام آزمایش‌هایی که روی این رویداد انجام شده، احتمال وقوع هر یک از این موارد اندک است، اما صفر نیست. ادغام همچنین نحوه ایمن شدن کل شبکه اتریوم را تغییر می دهد. در یک سیستم اثبات کار، فریب دادن سیستم سخت است زیرا برای انجام این کار به قدرت محاسباتی زیادی نیاز است. در یک سیستم اثبات سهام، تقلب در سیستم مستلزم جمع آوری مقدار زیادی اتریوم است. توسعه‌دهندگان اتریوم ادعا می‌کنند که اثبات سهام ایمن است و در چندین بلاک چین بزرگ دیگر از جمله سولانا و آوالانچ استفاده شده است، اما درجاتی از خطر وجود دارد. در نهایت، اتریوم یک شبکه غیر متمرکز است، به این معنی که تمام قدرت در دست توسعه دهندگان نیست. این انجمن که احتمالاً توسط ماینرهایی هدایت می‌شود که از ترک استخراج اتریوم چندان راضی نیستند، می‌توانند تصمیم بگیرند به اصطلاح فورک اتریوم ایجاد کنند که استخراج را دست نخورده نگه می‌دارد (یکی از این فورک‌ها در حال حاضر وجود دارد و اتریوم کلاسیک نام دارد). این احتمال وجود دارد که این فورک در نهایت از خود اتریوم محبوب تر شود. با این حال، اگر شما صاحب اتریوم یا یک توکن ERC-20 در اتریوم هستید، (احتمالا) آنها را در هر فورک اتریوم خواهید داشت زیرا این فورک ها اساساً کپی های شبکه هستند. این به هر کاربر بستگی دارد که تصمیم بگیرد از کدام فورکی که می‌خواهد حمایت کند و با دارایی‌های خود چه کاری انجام دهد.

آیا کارمزد ارزان‌تر می‌شود در حالی که اتریوم سریع‌تر می‌شود؟

 برخی از تصورات غلط رایج در مورد ادغام این ایده‌ها هستند که همه مشکلات اتریوم – عمدتاً هزینه‌های بالای کارمزد و سرعت شبکه – توسط ادغام حل می‌شوند. این درست نیست ادغام یک فرآیند چند مرحله‌ای است و این بخش تنها راه را برای بهینه‌سازی‌ها هموار می‌کند. به طور خاص، کارمزد پس از ادغام ارزان نخواهد شد. به همین ترتیب، به گفته بنیاد اتریوم، سرعت تراکنش «بیشتر ثابت خواهد ماند» پس از ادغام. در نهایت، افرادی که اتریوم خود را قبل از ادغام قرار داده اند، هنوز نمی توانند آن را پس بگیرند. این امر پس از ارتقای اتریوم به نام شانگهای امکان پذیر خواهد شد که در آینده (بر اساس برنامه های فعلی 6 تا 12 ماه) در آینده اتفاق خواهد افتاد.


منبع : Sinabtc