ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

آیا قیمت متیک به سمت 3 دلار خواهد رفت؟

2024/02/24
15:16
507

پایان قرارداد وستینگ پالیگان: آیا قیمت MATIC به سمت 3 دلار خواهد رفت؟

 

مانند بسیاری از پروژه‌های رمزارز دیگر، توکن اصلی شبکه پالیگان، MATIC،  بخشی از  موجودی اش برای تیم پروژه عرضه میشود. در مورد پالیگان این عرضه به مدت پنج سال بود و از سال 2019، عرضه‌های دوره‌ای توکن انجام شده است. اما این عرضه‌ها، که اغلب باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شده‌اند، اکنون به پایان رسیده‌اند، زیرا آخرین سری توکن‌ها به تیم پروژه اختصاص یافته است.

 

آخرین عرضه به تیم پالیگان

 

در روز چهارشنبه، 21 فوریه، بنیاد پالیگان، آخرین بخش از توکن‌های وستینگ خود را از قرارداد وستینگ دریافت کرد. در کل، 273,304,816 میلیون توکن MATIC به ارزش 260 میلیون دلار به کیف پول بنیاد اختصاص یافت.

 

این عرضه، آخرین عرضه است که بنیاد دریافت می‌کند، به‌معنای این است که تقریباً تمام تامین موجودی MATIC در حال حاضر در گردش است. این عملیات جدید باعث افزایش موجودی عمومی این رمزارز به 9,618,318,574 توکن از موجودی حداکثر 10,000,000,000 توکن می‌شود. به‌عنوان نتیجه، ارزش بازار پالیگان در حدود 9.14 میلیارد دلار با ارزش کل تقریبی حدود 5 میلیارد دلار است.

 

تمام توکن‌های MATIC در دسترس است که به‌معنای این است که دیگر توکن‌هایی برای ورود به گردش وجود ندارد. این رخداد بسیار مهمی برای پروژه است که سال‌ها است که سرمایه‌گذاران در انتظارتمام شدن توکن‌های وستینگ بوده‌اند.

 

چگونگی تأثیر این موضوع بر قیمت MATIC چیست؟

 

وجود کل توکن‌های MATIC در گردش نشان‌دهنده موفقیت آینده این دارایی دیجیتال است، به‌ویژه در مدت طولانی. تورم عاملی است که معمولاً سرمایه‌گذاران را از خود دور می‌کند و باعث می‌شود که ترس از ورود توکن‌های بیشتر به گردش و عرضه بیشتر از تقاضا شود.

 

اکنون که کل توکن‌های موجود در گردش است، این به توکن MATIC فرصتی می‌دهد تا وارد فرآیند رشد قیمت شود. با این حال، هنوز هم برخی نگرانی‌ها وجود دارد که بنیاد پالیگان ممکن است  با کیف پول خود دست به فروش بزند زیرا کل توکن‌های آزاد شده هنوز هم در کیف پول بنیاد قرار دارند.

 

اگر این فروش رخ دهد، احتمالاً این کار از طریق معاملات خرید و فروش فوق‌بورسی (OTC) انجام می‌شود تا تأثیر این فروش بر قیمت توکن کمتر باشد. به‌عبارتی دیگر، احتمالاً قیمت MATIC زیادی تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.

 

در زمان نوشتن این متن، توکن MATIC با قیمت 0.95 دلار در حال معامله است که در طول 24 ساعت گذشته با افزایش 1.11٪ مواجه شده است. با این‌حال، عملکرد آن از نظر مالی تا به حال نوسانی نداشته و فاصله توکن فقط 67٪ از سقف  2021 خود، یعنی 2.92 دلار، است.

 


منبع : NewsBTC