ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

دوج کوین در شرف تکرار تاریخ با یک رالی بی سابقه

2024/02/25
13:08
1081

دوج‌کوین (DOGE) با ۱.۷۷درصد کاهش و رسیدن به قیمت ۰.۰۸۳۹۵ دلار دوباره از لیست ۱۰ ارز برتر دیجیتال با سرمایه بالا خارج شد. اگرچه این افت در مقایسه با هفته گذشته کمتر می‌باشد، اما قابل ذکر است که دوج‌کوین رشد مثبت خود را در ماه گذشته حفظ کرده است، این نشانه خوبی است که گمانه‌زنی‌های فعلی علی مارتینز، تحلیلگر بازار کریپتو را پشتیبانی می‌کند.

 

این تحلیلگر نموداری را به اشتراک گذاشته است که روندهای صعودی و نزولی دوج کوین در گذشته را نشان می‌دهد. به گفته مارتینز، حرکت فعلی دوج‌کوین رفتاری مشابه به روندی که این ارز در سال ۲۰۲۰ از خود به نمایش گذاشت نشان می دهد. در آن زمان، دوج‌کوین از یک مثلث نزولی خارج شد، وارد دوره تثبیت شد و سپس ۲۸،۷۷۰٪ افزایش یافت.

 

در حال حاضر، دوج‌کوین نیز از الگوی مثلث نزولی خود خارج شده و در حال گذراندن مرحله تثبیت پایدار است. اگر تاریخ دوباره تکرار شود، احتمالاً این میم‌کوین در دراز مدت یک صعود سهموی دیگر را در پی خواهد داشت.

 

اگر الگوی رشد مشابهی با چرخه ۲۰۲۰ داشته باشیم، دوج‌کوین می‌تواند تا ۲۴ دلار افزایش یابد. با این حال، با توجه به عرضه گسترده این ارز، این قیمت تا حدودی غیر واقعی به نظر می‌رسد. برای اعضای Doge Army، شکستن سقف ۱ دلار همچنان هدف اصلی است و باقی ماندن در این سطح نتیجه ی رضایت‌بخشی برای این ارز در روند صعودی آینده در نظر گرفته خواهد شد.

 

  سوار شدن بر بال های بیت کوین

  با وجود محبوبیت دوج‌کوین در بین بازارگردانان، این ارز استفاده های محدودی دارد که می‌توانند باعث رشد آن بشوند. همین موضوع باعث شده بود این ارز موضوع اصلی بسیاری از پست ها و توییت هایی که ایلان ماسک به اشتراک می‌گذاشت بشود. با این حال کم شدن پست های ایلان ماسک در مورد دوج‌کوین و توجه او نسبت به این ارز باعث شده است که دوج‌کوین شروع به استفاده از موج های فاندامنتال بازار بکند‌.

 

موج فاندیمنتال حال حاضر ناشی از ظهور صندوق های ETF اسپات بیت‌کوین و رشد کلی این ارز می‌باشد. اگر شور و شوقی که در اثر پیدایش صندوق های ETF در بازار به وجود آمده اند ادامه پیدا کنند، تاثیری که بر آلت‌کوین های وابسته به خود خواهد گذاشت بالا خواهد بود، و  در عین حال سکه‌هایی با موج فاندامنتال کمتر مانند دوج‌کوین، پتانسیل صعودی بسیار زیادی خواهند داشت.


منبع : Coindesk