ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

قاضی ایالات متحده حکم جریمه ۴.۳ میلیارد دلاری بایننس را امضا کرد

2024/02/25
14:50
104

بایننس طی دادگاهی در سال گذشته به نقض تحریم ها و قوانین مبارزه با پولشویی اعتراف کرده بود. یکی از قضات فدرال آمریکا حکم جریمه ی ۴.۳ میلیارد دلاری صرافی بایننس با وزارت دادگستری ایالات متحده را صادر کرده است.

 

  طبق گزارش بلومبرگ در طول جلسه دادگاه روز جمعه، قاضی ریچارد جونز از دادگاه منطقه ای غرب واشنگتن در ایالات متحده حکم نهایی را تأیید کرد، هرچند او هنوز هیچ روند نظارتی را برای بایننس تعیین نکرده است.

 

 وزارت دادگستری نوامبر گذشته مدعی شد بایننس تحریم ها و قوانین مبارزه با پولشویی را طی یک دوره طولانی نقض کرده است و در نهایت اعلام کرد که با بایننس بر سر پرداخت جریمه به توافق رسیده اند. بر اساس شرایط این توافقنامه، صرافی باید ۴.۳ میلیارد دلار جریمه بپردازد، یک ناظر مستقل برای نظارت بر امور این موسسه مالی منصوب کند و مدیرعامل وقت و بنیانگذار این صرافی چانگ پنگ ژائو، باید از پست خود کناره گیری کند. ژائو به اتهامات جداگانه ای اعتراف کرد و در حال حاضر قرار است در اواخر آوریل به دادگاه برود.

 

 در بیانیه ای، سخنگوی بایننس اعلام کرد که این صرافی مسئولیت تمامی اتهامات وارده را می‌پذیرد و اضافه کرد که این موسسه در سال گذشته خط مشی های مبارزه با پول شویی و شناخت مشتری خود را بهبود بخشیده است. در این بیانیه آمده است: «ما مشتاقانه منتظریم تا در ماه‌های آینده به تلاش‌های خود برای رسیدن به استانداردهای این صنعت برای امنیت و شفافیت ادامه دهیم.»

 

 سخنگوی وزارت دادگستری در این مورد سکوت کرد. در دادخواستی که دادستان ها پیش از جلسه ی دادرسی برای صدور حکم نوشتند آمده است که این توافقنامه "منعکس کننده ماهیت و شرایط" رفتاریست که بایننس بر آن ادعا داشته است.

 

 بایننس به‌عنوان بخشی از توافقنامه خود، موافقت کرده است که اقدامات اساسی ای برای اطمینان از انطباق مداوم خود با قوانین ایالات متحده انجام دهد. و حکم صادر شده درس عبرت خوبی برای سایر مؤسسات مالیست زیرا در این توافقنامه ذکر شده است که هر گونه اعمالی تحت عنوان "نوآوری" که موجب نقض قانون باشند، عواقب جدی ای برای مجرمان در پی خواهد داشت.


منبع : Coindesk