ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

لوگوی بیت کوین ۱۴ ساله شد

2024/02/26
12:59
104

بیت‌کوین اولین و محبوب‌ترین رمزارز جهان است که با لوگوی متمایزش شناخته می‌شود: یک «B» سفید که دو خط از وسط آن رد شده، بر روی یک سکه ی نارنجی.

با این حال، لوگویی که الان به عنوان نماد بیت‌کوین شناخته می‌شود طرح اولیه ی مورد نظر خالق این ارز، با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو نبوده است. در حقیقت، لوگوی بیت‌کوین در طی زمان دستخوش تغییرات و بازسازی های متعددی شد که نشان دهنده تکامل و نوآوری این پروژه است.

صرافی کریپتو بایننس در پست اخیری که در X منتشر کرد خاطره ای از لحظه ی تاریخی ای در تکامل لوگوی بیت‌کوین را با کاربرانش به اشتراک گذاشت.

  بایننس در توییتی نوشت: "۱۴ سال پیش در چنین روزی، ساتوشی ناکاموتو دومین لوگوی ساخته شده برای بیت‌کوین را آپلود کرد. ۸ ماه بعد، رنگ طلا پس زمینه تبدیل به نارنجی شد."

اولین طرح لوگوی بیت‌کوین یک سکه طلایی بود که در مرکز آن نوشته "BC" حک شده بود.

در ۲۴ فوریه ۲۰۱۰، ساتوشی از لوگوی جدید برای بیت‌کوین پرده برداری کرد. این لوگوی جدید شبیه سکه ی طلایی بود که در طرح اولیه وجود داشت اما نماد حک شده روی سکه این بار دو خط عمودی داشت که از بالا و پایینش حرف B عبور کرده بود.

در نوامبر ۲۰۱۰، کاربری به نام Bitboy لوگوی جدیدی بر اساس طرح اولیه ی ساتوشی با تغییرات متعددی طراحی کرد. او تصمیم گرفت تا سکه طلا را با یک دایره نارنجی جایگزین کند که ظاهری مدرن و انتزاعی به لوگو می‌بخشید. او همچنین آرم "B" را ۱۴ درصد در جهت عقربه های ساعت کج کرد.

در نهایت این لوگو توسط جامعه بیت‌کوین پذیرفته شد و از آن زمان به لوگوی رسمی و نمادین بیت‌کوین تبدیل شده است.

مارتی مالمی، خالق بیت‌کوین و قدیمی ترین همکار ساتوشی ناکاموتو که هویتش همچنان برای جامعه ی ارز های دیجیتال یک راز باقی مانده است، اخیراً بخشی از ایمیل های رد و بدل شده بین خودش و ساتوشی را به اشتراک گذاشته است که اطلاعات زیادی را در مورد روزهای اولیه خلق بیت‌کوین فاش می کند. با وجود این، هویت واقعی ناکاموتو هنوز هم در فضای کریپتو پنهان باقی مانده است.


منبع : U Today