ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

دلایل اصلی صعود بیت‌کوین به بالای ۵۷ هزار دلار

2024/02/27
15:08
1019

صعود ناگهانی بیت‌کوین به بیش از ۵۷،۰۰۰ دلار، بازار ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ساعات گذشته جامعه ی کریپتو شاهد گذر بیت کوین از مرز ۵۷،۰۰۰ دلار بوده است، قیمتی که بیت کوین موفق نشده بود طی دو سال گذشته به آن برسد.

سیر صعودی این ارز به عوامل مختلفی از جمله معاملات سازمان یافته انبوه و احساسات صعودی ای که بازار را فرا گرفته است، نسبت داده شده است.

  صعود این ارز دیجیتال به ویژه در سشن معاملاتی آسیایی در روز سه شنبه بسیار مشهود بود که افزایش بیش از ده درصدی بیت‌کوین را مشاهده کردیم.

این روند صعودی پس انتشار اطلاعیه ی شرکت سرمایه گذاری و نرم‌افزار MicroStrategy تقویت شد. این شرکت برجسته ی سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال اعلام کرد که اخیراً حدود ۳،۰۰۰ بیت‌کوین به ارزش ۱۵۵ میلیون دلار خریداری کرده است.

طبق اطلاعات آن‌چین به نظر می رسد که یکی از محرک های مهم در افزایش قیمت اخیر بیت‌کوین، علاقه فزاینده سرمایه گذاران سازمانی به این معاملات است.

کی یانگ جو یکی از تحلیلگران CryptoQuant اشاره کرده است که "نهنگ ها" در حال انباشت بیت کوین هستند. این اتفاق باعث شده این سرمایه‌گذاران نیم‌نگاهی به سود ۳۸ درصدی احتمالی بیت‌کوین داشته باشند و به جذابیت بیت کوین در بین سرمایه گذاران پول هوشمند تأکید کنند.

علاوه بر این، اهمیت داده های آن‌چین به شدت افزایش پیدا کرده است. این نکته دورنمایی از جریان سرمایه گذاری های سازمان‌یافته، به‌ویژه ورودی سرمایه صندوق اسپات ETF بیت‌کوین که به صورت آن‌چین تسویه می‌شوند، ارائه می‌کند.

یان آلِمان، یکی از بنیانگذاران شرکت آنالیز گلاسنود، دیدگاه دیگری را در مورد روند صعودی فعلی ارائه کرده است. او با اشاره به تفاوت صعود بیت‌کوین در روز های گذشته با دفعات قبل گفت: با وجود لیکویید شدن معاملات شورت همچنان معامله‌گران به دیدگاه کاهشی خود اصرار دارند. این سناریو با صعود‌های قبلی بیت‌کوین متفاوت است. چرا که پیش از این به محض ثبت قله های جدید معاملات اهرمی خلاف روند بسته می‌شدند.

  الگوی حال حاضر نشان دهنده ی اعتماد قوی بازارگردانان به ادامه ی افزایش قیمت بیت‌کوین است که می‌تواند نشان‌دهنده ی تفاوت پویایی بازار با رالی های گذشته باشد.


منبع : U Today