ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بررسی وضعیت کلی بیت کوین

2024/02/29
20:59
795

بیت کوین روز چهارشنبه برای اولین بار در دو سال گذشته از ۶۴،۰۰۰ دلار رد شد. این ارز در سال ۲۰۲۴ تقریبا ۴۵ درصد افزایش داشته است.

صندوق های اسپات ETF بیت‌کوین در آمریکا که به تازگی شروع به فعالیت کرده اند در حال تغییر دادن مسیر بازار ارز های دیجیتال است و با جذب بیش از ۷ میلیارد دلار سرمایه در کمتر از دو ماه، به رشد قیمت کمک کرده است.

  رالی ای که در پنج روز گذشته به راه افتاده بود موفق شد قیمت بیت کوین را تا ۶۴،۱۰۰ دلار بالا ببرد و رسیدن به رکورد ۶۹،۰۰۰ دلار خیلی دور از دسترس به نظر نمی‌رسد. رویداد هاوکینگ که باعث کاهش عرضه کلی بیت‌کوین می‌شود نیز در ماه های آینده اتفاق می‌افتد و به افزایش قیمت دامن زده است.

  در حال حاضر، بیت کوین پس از رسیدن به بالاترین حد روزانه خود روی قیمت ۶۳،۶۷۵ دلار معامله می‌شود و در ۲۴ ساعت گذشته ۵.۸۵ درصد افزایش داشته است.

 میزان رشد بیت‌کوین از ابتدای سال از رشد بازار سهام پیشی گرفته است و در حال ادامه ی روندی است که در سال ۲۰۲۳ شروع کرده است.

 به گفته کایکو، حجم معاملات بیت کوین در جلسه معاملاتی روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود از زمان سقوط FTX رسید و در مجموع به 34 میلیارد دلار رسید.

استارت‌آپ Santiment که یکی از موسسات تحلیل آن‌چین است از افزایش چشمگیر در حجم تراکنش‌های زنجیره‌ای، گردش و تراکنش‌های بیت‌کوین توسط نهنگ ها گزارش داد.

طبق گزارش Santiment با رشد بیت کوین به بیش از ۶۴،۰۰۰ دلار، فعالیت های آن‌چین در شبکه بیت کوین به سطوحی رسیده است که قبل از سال ۲۰۲۲ مشاهده نشده بود. حجم تراکنش های آن‌چین بیت کوین از ۳۵.۳۷ میلیارد دلار رد شد.

  معاملات کلی صندوق های اسپات ETF بیت کوین از جمله BlackRock Inc و Fidelity Investments در روز چهارشنبه به طور قابل توجهی افزایش یافت و به حدود ۸ میلیارد دلار رسید.


منبع : U Today