ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کاردانو از ده میلیون بلاک ساخته شده گذشت

2024/03/02
11:55
263

کاردانو، هشتمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، با رسیدن به مجموع ۱۰ میلیون بلاک به یک نقطه عطف تاریخی دست یافته است.

 اکنت Stakewithpride در توییتی که در ۲۹ فوریه در پلتفرم X پست کرده بود نوشته بود کاردانو به زودی به دهمین بلوک خود می‌رسد. انتظار می‌رفت که اتفاق در یکم مارس رخ می‌دهد.

 بر طبق اطلاعاتی که Adastat منتشر کرده است، کاردانو در روز یکم مارس (دیروز) با رد کردن بیش از ۱۰،۰۰۰،۲۲۴ بلوک در شبکه ی کاردانو به این نقطه عطف رسیده است.

شاید برای شما سوال پیش بیاید که بلوک ها چه هستند؟ بلوک ها دسته ای از تراکنش ها هستند که در یک بلاک‌چین تایید و ذخیره شده اند.

  کاردانو مانند بیت‌کوین یک بلاک چین خروجی خرج نشده تراکنش (UTXO) است که برخلاف بلاک چین های مبتنی بر حساب مانند اتریوم، از مدل حسابداری متفاوتی برای دفتر حساب کل خود استفاده می‌کند.

  ارز کاردانو از مکانیزم تراکنش‌های خرج‌نشده گسترش یافته(EUTXO) که با ارتقای Alonzo معرفی شد، برای مدیریت چندین دارایی متفاوت و قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند.

پروتکل Ouroboros، پروتکل اجماع کاردانو برای اثبات سهام و اولین پروتکل بلاک چین بر اساس تحقیقات بررسی شده. 

پروتکل Ouroboros شرکت کنندگان (استخرهای سهام) را برای ایجاد بلوک های جدید بر اساس سهامی که در شبکه کنترل می کنند، انتخاب می‌کند.

   رسیدن به رکورد ۱۰ میلیون بلوک کاردانو هم‌زمان شده است با صعودی شدن بازار، در حالی که بیت‌کوین و دیگر ارز های بزرگ بازار در حال ثبت سقف های جدید هستند. اکوسیستم کاردانو نیز در حال حاضر با عملکرد خوبی که از خود به جا گذاشته است باعث رشد بیشتر این ارز شده است و برای اولین بار از ماه می ۲۰۲۲ به ۰.۷۰ دلار رسیده است.

  کاردانو شاهد موجی از فعالیت و نوآوری در پلتفرم خود بوده است که به رسیدن به نقطه عطف ۱۰ میلیون بلوک کمک کرده است. 

حساب توییتری Ergo در توییت اخیر خود اعلام کرده است که ۶۲۴،۰۰۰ ارز ERG به کاردانو منتقل شده است که ۰.۸۵٪ از عرضه در گردش را تشکیل می دهد.


منبع : U Today