ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کمیته بازرسی مالی نیجریه مدیر عامل بایننس را به خاطر جرایم مالی احضار کرد

2024/03/03
23:35
100

رئیس کمیته، جینجر اونوسیب، هشدار داد که اگر بایننس این احضاریه را نادیده بگیرد، کمیته از اختیارات قانونی خود استفاده کرده و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

 کمیته جرایم مالی مجلس نمایندگان نیجریه از ریچارد تنگ، مدیر عامل بایننس خواسته است تا به دلیل سوء ظن به تامین مالی تروریسم و پولشویی در مقابل این کمیته حاضر شود.

 به گفته خبرگزاری محلی پانچ، رئیس کمیته جرایم مالی جینجر اونووسیب در ابتدای ماه مارس اولتیماتومی را به مدیریت بایننس در اعلام کرد مبنی بر این که تا قبل از تاریخ ۴ مارس ۲۰۲۴ در این کمیته حاضر شوند.

 رئیس بانک مرکزی نیجریه (CBN) در تاریخ ۲۷ فوریه نگرانی‌هایی را درباره ی بایننس مطرح کرد و ادعا کرد که «وجوه مشکوکی» در صرافی بایننس در سال ۲۰۲۳ جریان داشته است.

 به گزارش خبرگذاری پانچ کمیته جرائم مالی در نامه‌ای به تاریخ ۱۲ دسامبر ۲۰۲۳ که توسط اونووسیب امضا شده است خواستار حضور ریچارد تنگ در جلسه رسیدگی ۱۸ دسامبر ۲۰۲۳ شد.

 اونوسیب ناامیدی خود را عدم حضور ریچارد تنگ علیرغم دعوت های متعدد این کمیته ابراز کرد. اونووسیب تاکید کرد که این موضوع به غفلت کامل از قوانین موجود حاکم بر تجارت و اقتصاد در کشور مربوط می شود.

 اونووسیب بر تعهد کمیته به مبارزه با جرایم مالی تأکید کرد و گفت که قانون اساسی به آنها اجازه می‌دهد تا از مردم نیجریه در برابر جرایم مالی، به ویژه جرایم مربوط به شرکت های خارجی محافظت کنند.

 دفتر مشاور امنیت ملی نیز دو مقام ارشد بایننس را در ابوجا پایتخت نیجریه بازداشت کرده است، زیرا دولت به دنبال سرکوب صرافی‌های ارزهای دیجیتال است تا گمانه‌زنی‌ها درباره ارز فیات خود، نایرا نیجریه را مهار کند. بایننس روز چهارشنبه ۲۸ فوریه در بحبوحه سرکوب صرافی ارز دیجیتال naira را از سرویس همتا به همتا (P2P) خود حذف کرد.

 ویژگی P2P به کاربران، خریداران و فروشندگان اجازه می‌دهد تا بدون دخالت شخص ثالث معامله کنند. این ویژگی در سال ۲۰۲۱ در نیجریه به دنبال ممنوعیت صنعت پررونق کریپتو در زمان دولت رئیس جمهور سابق محمدو بوهاری، محبوب شد.

 با این حال، در دسامبر ۲۰۲۳، CBN ممنوعیت دو ساله بانک‌هایی را که در تراکنش‌های ارزهای دیجیتال شرکت می‌کردند را لغو کرد و دستورالعمل‌هایی را برای تنظیم همزمان ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی صادر کرد. نیجریه دومین کشوری بود که ارز دیجیتال بانک مرکزی را در سال ۲۰۲۲ راه اندازی کرد. در ماه فوریه، کنسرسیوم استیبل کوین آفریقا نیز استیبل کوین cNGN متصل به نایرا را در جعبه ایمنی تنظیم کننده CBN راه اندازی کرد.


منبع : U Today