ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بیت کوین به ۶۵،۰۰۰ دلار رسید.

2024/03/04
15:47
86

در ادامه ی رالی هفته ی گذشته ی بیت، قیمت بیت‌کوین سطح ۶۵،۰۰۰ دلار را پس گرفت. در ۲۴ ساعت گذشته ی بیت کوین با زدن رکورد ۶۵،۵۱۶.۸۷ دلار به مارکت کپ ۱،۲۷۷،۱۱۴،۱۵۹،۳۲۶ دلار رسید.

ممکن است بخشی از افزایش فعلی بیتکوین مربوط به ترس از جاماندن از نوسات بازار توسط سرمایه گذارانی که به رالی قبلی نرسیدند باشد اما کاتالیزر اصلی محبوبیت صندوق های ETF بیت می‌باشد.
   با چراغ سبز کمیسیون بورس و اوراق بهادر آمریکا SEC برای این محصول در ژانویه، بیش از ۳۰۰،۰۰۰ BTC توسط صندوق های ETF بیت جمع آوری شده است.
ظهور صندوق های ETF الگوی کلی بازار کریپتو را تغییر داده است. در حال حاضر تنها حدود ۹۰۰ بیتکوین در روز تولید می‌شود. در حالی که صندوق های ETF روزانه حدود ۱۰،۰۰۰ بیت‌کوین ورودی دارند. 

  این عدم تعادل عرضه و تقاضا نیز در هفته‌های آتی تشدید می‌شود، زیرا رویداد هاوینگ بیت‌کوین میزان عرضه بیت‌کوین در آینده را تا ۵۰ درصد کاهش خواهد داد.  اگر تقاضا تا آن زمان حفظ شود، به احتمال زیاد دنیای بیت کوین به طور کلی افزایش قیمت سهموی بیشتری را شاهد خواهد بود.

  بیت کوین در حال حاضر فاصله ی زیادی تا بیشترین رکورد قیمت خود یعنی ۶۸،۷۸۹.۶۳ دلار ندارد. اگر حرکت صعودی حفظ شود، این احتمال وجود دارد که ارز دیجیتال در این هفته این سقف را بشکند.

کارشناسان خوشبین هستند که این سطح قیمت در مقایسه با ارزش واقعی بیت‌کوین در شرایطی که کمبود عرضه به درستی در آن قیمت گذاری شده باشد، نسبتاً پایین است. قدیمی های بازار کریپتو مانند سامسون ماو خوشبین هستند که بیت‌کوین واقعاً می‌تواند در بلندمدت به یک میلیون دلار برسد.

  اگرچه اصلاحات قریب الوقوع ممکن است در این مسیر وجود داشته باشد، اما بیت‌کوین دارای پایه های بنیادی مناسبی برای حمایت از رشد احتمالی در آینده است.


منبع : U Today