ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

هشدار پیتر شیف به خریداران صندوق های ETF بیت‌کوین

2024/03/05
09:37
342


 پیتر شیف، اقتصاددان برجسته که از طرفداران سرمایه‌گذاری در طلاست، هشداری جدی به سرمایه‌گذاران صندوق‌های اسپات ETF بیت‌کوین داد و آینده‌ تلخی را برای کسانی که روی رالی صندوق هایETF بیت شرط‌بندی می‌کنند، پیش‌بینی کرد.

   به گفته شیف، افزایش قیمت بیت کوین، که به تازگی به سطح ۶۷،۰۰۰ دلار بازگشت، در بین اشتیاق فزاینده سرمایه گذاران پیرامون ETF های بیت‌کوین می‌تواند شروع کننده ی بازگشت این ارز به سطوح پایین تر باشد.

   شیف معتقد است ETF ها به صعود بیت‌کوین دامن زده اند، اما می‌توانند به دلیل عدم تطابق احتمالی عرضه و تقاضا در زمانی که سرمایه گذاران تصمیم به فروش بگیرند، منجر به سقوط این ارز شوند.

  همانطور که در گزارش های قبلی ذکر کرده بودیم ، شیف اخیرا از تمرکز بی وقفه ی رسانه ها بر بازار ارز های دیجیتال گله‌ کرده است و گفت که در حالی که رسانه ها مشغول تهیه ی گزارش از حرکات بیت‌کوین بودند، شکستن سقف ۲،۱۰۰ دلار توسط طلا را نادیده رفته شد.

   او معتقد است که سر و صدای بازار کریپتو مانع از توجه سرمایه‌گذاران خرد به طلا، که شیوه ای سنتی برای سرمایه گذاریست می‌شود.

   شیف پیش‌بینی کرد که زمانی که در نهایت حباب بیت کوین بترکد و توجه رسانه ها به طلا برگردد، سرمایه‌گذاران خرد از بازار جا مانده و با قیمت های بسیار بالاتری برای ورود به بازار طلا مواجه خواهند شد.

البته نباید فراموش کرد که اکثر پیش‌بینی های شیف در مورد بازار دیجیتال خیلی به واقعیت نزدیک نبوده اند.


منبع : U Today