ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

چه چیزی در آینده در انتظار بیت‌کوین است؟

2024/03/05
11:12
641

بیت کوین که صبح امروز تا ۶۸،۸۰۰ بالا رفت و پس آن رویه ای نزولی را پیش گرفت تنها ۱٪ با رکورد تاریخی خود و رسیدن به سقف ۶۹،۰۰۰ دلار فاصله داشت. طرفداران این ارز با هیجان زیادی منتظر رکورد شکنی بیت‌کوین هستند.

 با این حال، بیشتر کاربران در مورد رفتار بیت‌کوین پس از ثبت یک رکورد جدید و گذشتن از سقف های قبلی کنجکاوند. دیلان لیکلر تحلیلگر بیت کوین در پستی اشاره کرد که بیت کوین پیش از نیز یک بار «بیشترین قیمت تاریخی» خود یا «ATH» خود را در یک ماه دوبرابر کرده است.

در حاضر با بیش از یک ماه قبل از رویداد هاوینگی که برا سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است، بیت کوین بیشتر از هر وقت دیگری به ATH خود نزدیک شده است.

 ملرود پیش از این به خبرگذاری کوین تلگراف گفته بود که انتظار دارد بیت کوین چند ماه پس از هاوینگ آینده که قرار است در ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ اتفاق بیفتد، افزایش چشمگیری داشته باشد.

 در همین حال، امتیاز بیت کوین در شاخص ترس و طمع کریپتو به ۹۰ از ۱۰۰ افزایش یافته است که بالاترین امتیاز بیت در این شاخص از فوریه ۲۰۲۱ است. همچنین طی دو هفته گذشته با افزایش قیمت بیت‌کوین و گذشتنش از ۵۰،۰۰۰ دلار و ۶۰،۰۰۰ دلار تعداد سرچ های گوگل «بیت‌کوین» به شدت بالا رفته است.

 شاخص ترس و طمع بر اساس ترکیبی از داده ها از جمله نوسانات، حرکت و حجم بازار، رسانه های اجتماعی، تسلط بیت کوین و داده های گوگل ترند مشخص می شود.

 با این حال، شرکت پشتیبان این شاخص هشدار می دهد که وقتی سرمایه گذاران بیش از حد حریص هستند، می تواند به این معنی باشد که بازار در شرف اصلاح است.

 برخلاف بازارهای صعودی قبلی، اکنون تقاضای بیت‌کوین توسط صندوق‌های اسپات ETF بیت‌کوین که اخیراً راه‌اندازی شده‌اند، هدایت می‌شود.

 بر اساس تحقیقات بیت‌مکس با استناد به داده های اول مارس، صندوق های ETF بیت کوین از ۱۱ ژانویه تاکنون ۷.۳۵ میلیارد دلار ورودی خالص ثبت کرده اند.

صندوق iShares Bitcoin Trust (IBIT) از موسسه ی مالی بلک‌راک بهترین عملکرد را داشته و در هفته گذشته سریعتر از هر صندوق دیگری در تاریخ ایالات متحده به دارایی ۱۰ میلیارد دلاری رسیده است.

 سرمایه گذار آمریکایی ریک دلمن در مصاحبه اش در ۱۴ فوریه با CNBC پیش بینی کرد که جریان ETF بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۵ به حداقل ۱۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

 دلمن پیش‌بینی خود را به پشتیوانه ی نظرسنجی اخیری که نشان می‌دهد ۷۷ درصد از مشاوران مالی مستقل می‌خواهند بیت‌کوین را با میانگین تخصیص ۲.۵ درصدی به سبدهای موجود خود اضافه کنند، ارائه کرد.

 وی افزود: « فراموش نکنید که این نظرسنجی فقط شامل مشاوران مستقل است. در کنار آن ها موسسات مالی، سرمایه گذاری های سازمان‌یافته و بروکر ها هم در این بازار فعالیت دارند.»
 
 اخیراً، مت هوگان مدیر ارشد سرمایه‌گذاری Bitwise گفت احتمالا زمانی که صرافی های بزرگ مبادلات ETF بیت‌کوین را ارائه دهند، «موج بزرگ‌تری» از سرمایه‌های سازمانی به راه خواهد افتاد.

  خیلی از بازارگردانان مانند هوگان نیز با توجه به میزان «بیت کوین به دست آورده شده توسط صندوق های ETF» در مقابل میزان «بیت کوین استخراج شده» معتقدند که ممکن نسبت بیت های ورودی ETF ها به ۱۰ برابر بیت های استخراجی برسد که نشان می دهد تقاضای بیت کوین از عرضه فراتر رفته است.

 هوگان گفت: «تقاضا زیاد است و عرضه کافی وجود ندارد. در همین حال، بیت کوین در حال حاضر نهمین دارایی بزرگ از نظر ارزش بازار است و تنها ۰.۹ درصد با رسیدن به مارکت کپ «نقره» که دارای ارزش بازار ۱.۳۵۶ تریلیون دلاری است فاصله دارد.

 به گفته فیات مارکت کپ، بیت کوین در مقایسه با ارزش‌گذاری ارزهای دولتی نیز در رتبه‌های بالاتری قرار دارد و اخیراً از فرانک سوئیس در جایگاه سیزدهم پیشی گرفته است.


منبع : U Today