ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تاریخچه ی صعودی بیت‌کوین

2024/03/05
14:14
391

حال که بیت‌کوین در شرف شکستن سقف قیمت تاریخی خود است و در صبح امروز تا ۶۸،۸۰۰ نیز بالا رفت، جا دارد تا نگاهی به تاریخ این ارز سنت شکن و و روند پیشرفتش داشته باشیم.

  علاقه مندان بازار کریپتو و بیت‌کوین بی صبرانه در انتظار دیدن روند حرکتی بیت‌کوین پس از شکستن سقف ۶۹،۰۰۰ دلار هستند. دیلان لیکلر تحلیلگر بیت کوین در پستی اشاره کرد که بیت کوین پیش از نیز یک بار «بیشترین قیمت تاریخی» خود یا «ATH» خود را در یک ماه دوبرابر کرده است و در مارس ۲۰۱۳ طی یک بازه ی ۱۰ روزه از ۳۴ دلار به ۸۸ دلار رسید.

 طبق اطلاعات CoinGecko چند ماه بعد در نوامبر ۲۰۱۳، بیت کوین از ۲۰۰ دلار به ۱،۰۰۰ دلار رسید. در دسامبر ۲۰۲۰ نیز شاهد الگوی مشابهی بودیم و بیت‌کوین در ۱۶ دسامبر ۲۰۲۰ به ATH جدیدی در سطح ۱۹،۶۶۵ دلار رسید، سپس تنها ۲۳ روز بعد در ۸ ژانویه دو برابر شد.

 پس از آن بیت تا ۱۴ آوریل ۲۰۲۱ تا ۶۳،۵۸۰ دلار با رفت و به رشد خود ادامه داد. این موضوع خود نشان دهنده افزایش ۲۲۲٪ یا سه برابری در یک بازه ی ۱۲۰ روزه است.
 
 به گفته جاران ملرود یکی از بنیانگذاران و استراتژیست ارشد HashLabs Mining، افزایش قیمت در اواخر سال ۲۰۲۰ با رویداد هاوینگ که چند ماه قبل از آن در می ۲۰۲۰ رخ داده بود، تقویت شد.

در حال حاضر با بیش از یک ماه فاصله با رویداد هاوینگی که برای سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است، بیت کوین بیشتر از هر وقت دیگری به ATH خود نزدیک شده است.

 ملرود قبلاً به خبرگذاری کوین تلگراف گفته بود که انتظار دارد بیت کوین چند ماه پس از هاوینگ آینده که قرار است در ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ اتفاق بیفتد، افزایش چشمگیری داشته باشد.


منبع : U Today