ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

صندوق های ETF بیت‌کوین مرز ۵۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ دلار را شکستند!

2024/03/06
10:05
143

به گفته ی اریک بالچوناس صندوق های اسپات ETF بیت‌کوین موفق شده اند ۵۰ میلیارد دلار نقدینگی جمع آوری کنند.

با این که کمیسیون SEC ایالات متحده تنها ۷ هفته پیش این صندوق ها را تأیید کرده است. ارزش مجموع دارایی‌های ۱۱ صندوق ETF بیت‌کوین در ایالات متحده ۵ مارس ۲۰۲۴ از ۵۰ میلیارد دلار گذشت.

صندوق Grayscale ETF GBTC که جانشین Grayscale Bitcoin Trust در بازار OTC است، از نظر حجم همچنان صندوق ETF غالب در بازار است.

سرمایه‌ی اولیه این صندوق از سطح ۳۰ میلیارد دلار شروع شد اما پس از آن بیش از ۸ میلیارد دلار نقدینگی توسط مدیران دارایی به این صندوق ها تزریق شد و مابقی رشد صعودی EFT ها را نیز باید تاثیر افزایش قیمت بیت‌کوین دانست.


پس از تایید رسیدن بیت به سقف قیمت تاریخی خود، قیمت بیت‌کوین تا ۶۳،۰۰۰ کاهش یافت. تقریباً ۶۰۰ میلیون دلار در پوزیشن های لانگ و شورت در روز گذشته لیکویید شد.

  در همین بازه حرکات صندوق های EFT طلا الگوی مخالفی را از خود به نمایش گذاشته اند.  طبق گفته ی بالچوناس از دسامبر ۲۰۲۳ در نمودار های هفتگی صندوق های ETF طلا فقط خروجی سرمایه را مشاهده کرده ایم.

اگر ETF های بیت‌کوین با همین سرعت پیش بروند، ارزش صندوق های بیت تا تابستان امسال از محصولات مبتنی بر طلا افزایش خواهد یافت. البته این سناریو عقلانی به نظر نمی‌رسد و فقط در صورتی تحقق میابد که رالی بیت‌کوین ادامه پیدا کند.

همچنین اگر صندوق های ETF اتریوم در سال ۲۰۲۴ تایید بشوند ممکن است تبدیل به رقیبی برای نقدینگی ورودی به صندوق های بیت‌کوین شود. با این حال تحلیلگران تردید خود را نسبت به تایید شدن ETF اتریوم در ۲۰۲۴ را ابراز کرده اند.


منبع : U Today