ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

سقوط ناگهانی بیت کوین، یک میلیارد دلار از سرمایه موجود در بازار را لیکویید کرد.

2024/03/06
10:33
197


 میلیاردها دلار از معاملات فیوچرز در بازار لیکویید شد زیرا بیت کوین تنها چند ساعت پس از رسیدن به سقف کوتاه مدتی خود، ۱۴ درصد سقوط کرد.

معامله گران ارز دیجیتال از معاملات آپشن و فیوچرز برای قرار گرفتن در مسیر حرکت بیت کوین و بهره وری حداکثری از سود این ارز استفاده می کنند اما در حال حاضر پس از سقوط بیش از ۱۴ درصدی این ارز دیجیتال از سقف کوتاه مدت جدید خود در تاریخ ۵ مارس، سطح ۶۹۲۰۰ دلار، یک میلیارد دلار از سرمایه خود را از دست دادند

در یک پست در تاریخ ۶ مارس در X، ارائه‌دهنده تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای سنتیمنت نوشت که کل سود باز (OI) در مبادلات بیت‌کوین، اتریوم (ETH) و سولانا (SOL) پس از بالاترین رکورد بیت‌کوین در روز گذشته به طور قابل‌توجهی کاهش یافت.

 بهره باز بیت کوین در طی چند ساعت 1.46 میلیارد دلار (-12%) کاهش یافت، در حالی که اتریوم حدود 967 میلیون دلار (-15%) و سولانا 424 میلیون دلار (-20 درصد) سقوط کرد.
 سنتیمنت گفت که اکثریت قریب به اتفاق گمانه‌زنی‌ها در مورد قیمت از سوی معامله‌گرانی است که معاملات خرید خود را با پیش‌بینی شکستن سقف ۷۰ هزار دلار توسط بیت‌کوین انجام داده اند.
 در حالی که قیمت نزولی ناگهانی بیت کوین ممکن است بازار را به وحشت انداخته باشد، بسیاری از کارشناسان به X مراجعه کردند تا توضیح دهند که خروج مشتقات بخشی عادی از حرکت قیمت است.

 معامله‌گر کریپتو «Daan Crypto Trades» به ۳۶۳ هزار دنبال‌کننده X خود گفت: «بعد از اینکه موقتاً بالاترین سطح تاریخ را فرا گرفتیم، شاهد کاهش شدیدی بودیم که شاهد حذف بسیاری از آرزوها بودیم. در این اصلاح گم شده است.»

 طبق داده‌های کوین‌گلس، حدود ۳۱۲۵۰۰ موقعیت لیکویید شدند که مجموع انحلال‌ها در ۲۴ ساعت گذشته به ۱.۱۳ میلیارد دلار رسیده است.
 بیت کوین در حال حاضر با قیمت ۶۳۶۰۰ دلار در حال تغییر است که ۸ درصد از بالاترین رکورد جدید خود در روز گذشته کاهش یافته است.


منبع : U Today