ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کارمزد تراکنش‌های بلاکچین اتریوم به بالاترین حد خود در ۲ سال اخیر رسید.

2024/03/08
17:22
90

کارمزد تراکنش‌های بلاکچین اتریوم به بالاترین حد خود در ۲ سال اخیر رسید. 

بر اساس داده های به اشتراک گذاشته شده توسط پلتفرم تحلیل درون-زنجیره‌ای IntoTheBlock، اتریوم، دومین بلاکچین محبوب، شاهد افزایش چشمگیری در کارمزدهای هفتگی بوده است. IntoTheBlock یکی از محرک های کلیدی را که به این افزایش کمک کرده است، نام برده است. مبلغ کارمزد ثبت شده در اتریوم حدود 78 درصد افزایش یافته است.

کارمزدهای اتریوم در ابتدا زمانی افزایش یافت که برای اولین بار به توسعه‌دهندگان اجازه ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز دیفای (DeFi) و ایجاد NFT را داد و با تراکم حجم سفارشات روبرو شد، زیرا تراکنش‌های زیادی در صف انتظار برای تایید توسط ماینرها قرار گرفت. در چنین شرایطی، ماینرها تراکنش‌های معلقی را که کارمزد بالاتری پیشنهاد می‌دهند در اولویت قرار می‌دهند.

هر از گاهی، کارمزد تراکنش در اتریوم به شدت افزایش می یابد و در چند سال گذشته، این امر عمدتا به دلیل معاملات میم‌کوین‌ها و سطح بالای گمانه زنی در مورد این ارزها بوده است.

در حال حاضر، کارمزد تراکنش‌های ETH تقریباً ۲۸ Gwei است. آخرین باری که چنین کارمزدی مشاهده شد ۱۲ مه ۲۰۲۲ بود و در ماه مه ۲۰۲۳ نیز کارمزد تقریباً به همین سطح رسید. طبق داده‌های Bitinfocharts، در تاریخ ۵ مه ۲۰۲۲، کارمزد گس اتریوم به بالاترین میزان خود یعنی ۱۹۶.۶ گوی رسید. از محبوب‌ترین میم‌کوین‌ها می‌توان به دوج‌کوین (DOGE)، شیبا اینو (SHIB)، پپه (PEPE) و فلوکی (FLOKI) اشاره کرد. طبق گفته حساب کاربری رسمی فلوکی در پلتفرم شبکه اجتماعی ایکس، فلوکی از دوج‌کوین، شیبا اینو و پپه در استوک‌ویتس، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان برای سرمایه‌گذاران، پیشی گرفته و به محبوب‌ترین دارایی تبدیل شده است. فلوکی در اینجا حتی از سهام شرکت‌های بزرگی مانند انویدیا و تسلا نیز فراتر رفته است.


منبع : U Today