ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

انتقال شک‌برانگیز 300 میلیون ریپل از صرافی بایننس.

2024/03/08
22:56
493

انتقال شک‌برانگیز 300 میلیون ریپل از صرافی بایننس. 

انتقال مرموز ۳۰۰ میلیون توکن XRP از بایننس، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان، باعث ایجاد گمانه‌زنی‌های مختلفی شده است، چرا که کاربران بازار کریپتو در تلاش برای کشف راز پشت این تراکنش هستند. وب‌سایت Whale Alert گزارش می‌دهد که «۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ XRP (۱۸۷،۱۳۴،۶۸۶ دلار آمریکا) از بایننس به یک کیف پول ناشناخته منتقل شده است».

این تراکنش که در تاریخ جمعه ۸ مارس در ساعت ۸:۵۲ صبح در بلاکچین ریپل انجام شد، نکته جالب این که کارمزد این تراکنش تنها ۰.۰۰۰۰۱ XRP بود. این انتقال از یک آدرس با تگ بایننس به یک کیف پول ناشناخته XRP انجام شده است. انتقال ۳۰۰ میلیون XRP تنها تراکنش بزرگ شامل این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته نیست. Whale Alert همچنین چندین انتقال XRP دیگر را بین کیف پول‌های مختلف و صرافی‌ها، از جمله Bitstamp و Bitso شناسایی کرد.

علاوه بر این حجم عظیم ۳۰۰ میلیون XRP، حجم زیادی از تراکنش‌های دیگر نیز مشاهده می‌شود: Whale Alert در ۲۴ ساعت گذشته پنج تراکنش از بایننس به کیف پول‌های ناشناس با مبالغ بین ۱۸.۳۴ میلیون XRP تا ۱۸.۹۱ میلیون XRP (به ارزش بیش از ۱۱ میلیون دلار) گزارش کرده است. در یک تراکنش جداگانه، ۲۴،۲۰۰،۰۰۰ XRP به ارزش ۱۵،۳۴۹،۱۵۲ دلار از یک کیف پول ناشناس به Bitso منتقل شد. همچنین ۲۲،۷۰۰،۰۰۰ XRP به ارزش ۱۴،۴۱۹،۶۷۶ دلار از یک کیف پول ناشناس به Bitstamp ارسال شد.

در حالی که دلایل دقیق این انتقالات همچنان ناشناخته است، گمانه زنی های زیادی در مورد هدف و مقصد توکن های منتقل شده وجود دارد. انتقال XRP از بایننس ممکن است بخشی از فعالیت‌های عملیاتی روتین بایننس، مانند نگهداری کیف پول باشد. در اوایل هفته، بایننس تعمیر و نگهداری کیف پول را برای شبکه‌های BTC و ETH انجام داد و به کاربران در مورد انتقال دارایی در مقیاس بزرگ به آدرس‌های دیگر خود هشدار داد. همچنین تأکید کرد که ممکن است جابجایی به یک آدرس جدید صورت گیرد که نباید به عنوان خروج از صرافی در نظر گرفته شود.

اگر اینطور نباشد، دلایل دیگر می تواند یک حرکت استراتژیک توسط یک سرمایه گذار نهادی بزرگ یا یک وال باشد که به دنبال استفاده از فرصت های بازار یا متعادل کردن سبد دارایی خود باشد. در زمان نگارش این متن، XRP در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۲۷٪ افزایش یافته و به ۰.۶۲۷ دلار به ازای هر واحد رسیده است.


منبع : U Today