ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

هیجان در جامعه ارزهای دیجیتال با نزدیک شدن به هاوینگ بیت کوین (BTC) و بیت کوین کش  (BCH)

2024/03/10
11:35
248

هیجان در جامعه ارزهای دیجیتال با نزدیک شدن به هاوینگ بیت کوین (BTC) و بیت کوین کش  (BCH)

با نزدیک شدن به این رویدادهای مهم، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان، با اشتیاق زمان باقی‌مانده تا هاوینگ بیت‌کوین را روزشماری می‌کندد. هاوینگ که هر چهار سال برای بیت کوین و بیت کوین کش اتفاق می‌افتد، به عنوان ابزاری برای کنترل تورم و عرضه ورودی به بازار، در پروتکل‌های این ارزهای دیجیتال برنامه‌ریزی شده است. نصف شدن با کاهش نیمی از پاداش استخراج و در نتیجه کاهش نرخ تولید کوین‌های جدید، عرضه بیت‌کوین را کاهش داده و یک مدل عرضه انقباضی ایجاد می‌کند که اغلب منجر به فشار صعودی قیمت‌ها می‌شود.

 

شمارش معکوس هاوینگ

هاوینگ بیت‌کوین در ماه آپریل ۲۰۲۴ رخ خواهد داد، زمانی که پاداش بلاک برای استخراج‌کنندگان از ۶.۲۵ بیت کوین به ۳.۱۲۵ بیت کوین در هر بلاک کاهش یابد.

 

پیش‌بینی می‌شود این کاهش در پاداش برای استخراج‌کنندگان بیت کوین، تأثیر قابل توجهی بر پویایی عرضه بیت کوین داشته باشد و به طور بالقوه تقاضا را افزایش داده و قیمت‌ها را بالاتر ببرد. اوکی‌لینک (OKLink)، پلتفرم چند زنجیره‌ای بررسی ارزهای دیجیتال و بلاکچین، شمارش معکوس فعلی برای این رویداد را ۴۲ روز و ۱۰ ساعت با تاریخ تخمینی ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ نشان می‌دهد. در حال حاضر، ۶۱۱۴ بلاک برای این رویداد باقی مانده است.

 

شمارش معکوس هاوینگ بیت کوین کش (BCH)

به طور مشابه، هاردفورک بیت کوین، بیت کوین کش، نیز در حال آماده شدن برای رویداد هاوینگ خود است که قرار است در آوریل ۲۰۲۴ اتفاق بیفتد.

 

طبق گفته اوکی‌لینک، انتظار می‌رود رویداد هاوینگ بیت کوین کش در ۲۶ روز آینده رخ دهد، با شمارش معکوس ۲۶ روز و ۹ ساعت در زمان نگارش این متن. تاریخ پیش‌بینی‌شده برای رویداد هاوینگ  BCH، ۴ آوریل ۲۰۲۴ است. در آن زمان، پاداش بلاک برای استخراج‌کنندگان از ۶.۲۵ BCH به ۳.۱۲۵ BCH در هر بلاک کاهش خواهد یافت، که این کاهش مشابه کاهش پاداش استخراج در بیت کوین است.


منبع : U Today