ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

مقایسه هولد بیت کوین با سیگار کشیدن توسط جی پی مورگان

2024/03/12
11:33
397

جی پی مورگان چیس، غول بانکی ایالات متحده، در گزارشی اخیر نگهداری بیت کوین را با سیگار کشیدن مقایسه کرده است. این گزارش که در 10 مارس 2024 منتشر شد، بیت کوین را به عنوان "یک دارایی پرخطر و غیرقابل تنظیم" توصیف می کند که "هیچ ارزش ذاتی" ندارد.

نویسندگان این گزارش استدلال می کنند که بیت کوین شبیه به سیگار است زیرا:

هر دو برای سلامتی مضر هستند. سیگار کشیدن می تواند منجر به سرطان، بیماری های قلبی و سایر مشکلات سلامتی شود. بیت کوین نیز می تواند منجر به از دست دادن سرمایه و کلاهبرداری شود.
هر دو اعتیاد آور هستند. ترک سیگار کشیدن دشوار است و بیت کوین نیز می تواند اعتیاد آور باشد.
هر دو توسط افراد ثروتمند استفاده می شوند. سیگار کشیدن در بین افراد ثروتمند کمتر رایج است، اما بیت کوین در بین افراد ثروتمند محبوبیت بیشتری دارد.
این گزارش همچنین بیت کوین را با قمار مقایسه می کند و می گوید که "هیچ راهی برای پیش بینی قیمت آن وجود ندارد".

جی پی مورگان تنها بانک بزرگی نیست که نسبت به بیت کوین محتاط است. گلدمن ساکس، سیتی گروپ و بانک آمریکا نیز هشدارهایی در مورد این ارز دیجیتال صادر کرده اند.

با این حال، همه با این نظر موافق نیستند. مایکل سیلور، مدیر عامل MicroStrategy، معتقد است که بیت کوین "بهترین ذخیره ارزش در تاریخ بشر" است. بیل میلر، سرمایه گذار میلیاردر، نیز بیت کوین را "آینده پول" می داند.

در نهایت، اینکه بیت کوین را با سیگار کشیدن مقایسه کنید یا نه، به نظر شما بستگی دارد. قبل از سرمایه گذاری در بیت کوین، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و خطرات را درک کنید.


منبع : U Today