ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

توییت رمزآلود CTO ریپل، جامعه XRP را به تکاپو انداخت

2024/03/22
19:23
580

دیوید شوارتز، مدیر ارشد فنی ریپل و یکی از بنیانگذاران XRP Ledger، اخیراً در شبکه اجتماعی ایکس (که پیش‌تر با نام توییتر شناخته می‌شد) اقدام به انتشار یک توییت رمزآلود نمود. این توییت حاوی یک مسئله ریاضی بود که در نهایت به عدد ۵ ختم می‌شد. برخی بر این باورند که این توییت می‌تواند اشاره‌ای به قیمت آتی XRP باشد.

انتشار این توییت با واکنش پرشور کاربران زیادی در شبکه اجتماعی ایکس همراه شد. پاسخ شوارتز به بسیاری از کامنت‌ها تنها عدد "۵" بود و بسیاری از علاقه‌مندان XRP این را به منزله پیش‌بینی وی در خصوص دستیابی قیمت XRP به ۵ دلار در آینده تعبیر کرده‌اند. این امر می‌تواند با پیروزی نهایی ریپل در پرونده حقوقی علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) محقق شود.

سال گذشته، با کسب یک پیروزی بزرگ در این پرونده و صدور حکمی از سوی قاضی فدرال آنالیسا تورس مبنی بر اینکه فروش XRP در بازارهای ثانویه واجد شرایط اوراق بهادار نیست، قیمت XRP به طور موقت به ۰.۷۱ دلار افزایش یافت.

در همان سال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار پرونده مهم دیگری را که توسط گری اسکیل برای الزام این نهاد به بررسی دقیق درخواست تبدیل بیت‌کوین تراست آن‌ها به یک صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت‌کوین (ETF) spot مطرح شده بود، واگذار کرد. این درخواست در نهایت در ۱۱ ژانویه سال جاری با تأیید ETF spot گری اسکیل به همراه ده ETF دیگر از جمله ETFهای صادرشده توسط BlackRock، Ark Invest و Fidelity مورد پذیرش قرار گرفت.

در زمان نگارش این گزارش، XRP با ارزش بازار قابل توجه، جایگاه ششمین ارز دیجیتال بزرگ را به خود اختصاص داده و با قیمت ۰.۶۳۲۱۴ دلار معامله می‌شود. قیمت XRP طی ۲۴ ساعت گذشته با رشد ۶.۰۵ درصدی همراه بود، اما این افزایش با کاهش بعدی به ۴.۹۱ درصد تعدیل شد.

دیوید شوارتز ربات معاملاتی توسعه می‌دهد

مدیر ارشد فنی ریپل در تاریخ ۲۱ مارس با انتشار توییتی، جامعه ارزهای دیجیتال را از تکمیل توسعه یک ربات جدید برای معاملات در صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال مطلع ساخت. شوارتز اعلام کرد که این ربات از الگوریتمی مشابه با الگوریتم بازارساز خودکار (AMM) دفتر کل XRP استفاده می‌کند.

به گفته شوارتز، این ربات در حال حاضر در مراحل اولیه توسعه قرار دارد (به اصطلاح "ناقص" است) اما وی افزودن یک لینک گیت‌لاب را برای اشتراک‌گذاری کد در نظر دارد. این مهندس نرم‌افزار اذعان داشت که هنوز برای پیش‌بینی سودآوری این ربات زود است، اما انتظار دارد بتواند سالانه حدود ۱۱ درصد بازدهی کسب کند.


منبع : U Today