ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تحولات قیمتی بیت کوین و اظهارات مدیرعامل میکرواستراتژی

2024/03/23
00:24
213

بازار ارزهای دیجیتال شاهد افت ۱۳ درصدی قیمت بیت کوین پس از رسیدن به بالاترین رقم تاریخی خود در حدود ۷۳ هزار دلار است.
مایکل سیلر، مدیرعامل میکرواستراتژی و از طرفداران پرآوازه بیت کوین، با اظهارنظر اخیر خود در پلتفرم [X]، مجددا توجه جامعه این حوزه را به خود جلب کرد. بیت کوین، با ارزش‌ترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار، پس از ثبت رکورد ۷۳,۷۹۷.۶۸ دلار در هفته گذشته، نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده است.
کاهش اشتیاق به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) نوظهور بیت کوین، موجب افت تقریباً ۱۳ درصدی این ارز دیجیتال پیشرو نسبت به بالاترین رقم تاریخی آن شده است. استراتژیست‌های جی پی مورگان چیس نسبت به احتمال ادامه روند نزولی هشدار داده‌اند. در این راستا، آقای سیلر در پلتفرم [X] به موضوع نوسانات بازار پرداخت. سیلر در بیانیه‌ای خوش‌بینانه که به نظر می‌رسد به نوسانات فعلی بازار ارزهای دیجیتال اشاره دارد، در پلتفرم [X] نوشت: «نوسان، نشانه‌ی پویایی است.»
یکی از کاربران با نام مستعار «کریپتو تی» [Crypto Tea] در پاسخ به پست سیلر اظهار داشت: «نوسان، بهایی است که برای کسب بازدهی ۱۰ برابری بهتر از بازار سهام می‌پردازید.»
در زمان نگارش این متن، قیمت بیت کوین با کاهش ۵.۱۲ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، به ۶۳,۱۹۶ دلار رسیده است. این ارز دیجیتال همچنین در کف روزانه به ۶۲,۵۷۰ دلار و در سقف به ۶۶,۶۵۱ دلار نوسان داشته است. با وجود افت اخیر قیمت بیت کوین، این ارز همچنان در مقیاس سالانه با رشد ۱۲۰ درصدی، عملکرد بهتری نسبت به بازار سهام داشته است.
میکرواستراتژی اکنون مالک بیش از ۱ درصد از کل بیت کوین‌های موجود است. این شرکت با انجام دومین خرید چند میلیون دلاری بیت کوین در سال جاری، دارایی‌های کل خود را به بیش از ۱ درصد از کل بیت کوین‌های استخراج شده تا به امروز رساند. مایکل سیلر خرید بیت کوین را در سال ۲۰۲۰ به عنوان راهکاری برای مقابله با تورم و جایگزینی پول نقد آغاز کرد. در حال حاضر، این شرکت مالک ۲۱۴,۲۴۶ بیت کوین است و سقف نهایی عرضه بیت کوین نیز ۲۱ میلیون واحد در نظر گرفته شده است که تاکنون حدود ۱۹.۷ میلیون توکن استخراج شده است. انتظار می‌رود تا سال ۲۱۴۰ به کل عرضه ۲۱ میلیون واحدی بیت کوین دست یابیم.
بر اساس گزارش بلومبرگ، حدود یک چهارم از خریدهای بیت کوین میکرواستراتژی در سال جاری با قیمت متوسطی بیش از دو برابر سال گذشته انجام شده است. قیمت متوسط برای آخرین خرید بیت کوین ۶۷,۳۸۲ دلار بود، در حالی که قیمت متوسط کل دارایی بیت کوین میکرواستراتژی ۳۵,۱۶۰ دلار است.


منبع : U Today