ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

هشدار کلیدی مدیر ارشد فناوری ریپل به جامعه ارزهای دیجیتال، به چه معناست؟

2024/03/23
17:09
379

مدیر ارشد فناوری ریپل، دیوید شوارتز، هشدار مهمی در مورد کلاهبرداری‌های در حال انجام علیه مشتریان پلتفرم معاملات ارز دیجیتال FTX که اکنون منحل شده است، صادر کرده است. با پیشرفت روند ورشکستگی FTX و ظهور امکان بازپرداخت برخی از مشتریان، کلاهبرداران فرصت طلب در حال ظهور هستند که هدفشان شکار قربانیان بی گمان است.

به گزارش بلومبرگ، FTX در ژانویه به قاضی پرونده ورشکستگی اعلام کرد که طلبکاران این شرکت که بتوانند ضررهای خود را ثابت کنند، به احتمال زیاد تمام پول خود را پس خواهند گرفت. در پرتو این موضوع، گزارش شده است که کلاهبرداران با مشتریان FTX تماس می گیرند و پیشنهاد می کنند روند مطالبات را تسریع کنند یا دارایی ها را از صرافی بحران زده بازیابی کنند. با این حال، این پیشنهادها چیزی جز حیله ای برای فریب کاربران و به طور بالقوه دزدیدن (بیشتر) دارایی های آنها نیست.

مدیر ارشد فناوری ریپل در مورد کلاهبرداری‌هایی که از این وضعیت سوء استفاده می‌کنند هشدار می‌دهد. فروپاشی FTX، یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال، ضربه سختی به صنعت ارز دیجیتال وارد کرد و باعث ایجاد عدم اطمینان گسترده و از بین رفتن اعتماد بین سرمایه گذاران شد. در این بحران، بسیاری از کاربران در بلاتکلیفی به سر می برند و امیدوارند وجوه خود را بازیابی کنند. در این زمینه است که مدیر ارشد فناوری ریپل در مورد کلاهبرداری‌هایی که از این وضعیت سوء استفاده می‌کنند هشدار می‌دهد.

به گفته شوارتز، در حال حاضر ایمیل‌های کلاهبرداری در حال گردش هستند که ادعا می‌کنند مشتریان باید در مورد مطالبات FTX خود اقدام کنند. این بازیگران بی وجدان به طور کلی از ترس مشتریان از دست دادن مطالبات خود سوء استفاده می کنند و آنها را ترغیب می کنند که کیف پول رمزنگاری خود را برای تأیید واجد شرایط بودن یا تسریع روند مطالبات متصل کنند.

مدیر ارشد فناوری ریپل به کاربران هشدار می دهد که هنگام به اشتراک گذاشتن لینک صفحه رسمی ادعای FTX، روی لینک های ایمیل های کلاهبرداری کلیک نکنند. کاربران باید به خاطر داشته باشند که مهلت ارائه ادعای خسارت به دلیل ادعای مشتری گذشته است - 29 سپتامبر 2023.


منبع : U Today