ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

نزدیک به ۵۰ درصد از سرمایه گذاران کاردانو (ADA) متحمل زیان شده اند

2024/03/23
17:13
177

تحلیل های اخیر نشان دهنده ی احتمال کاهش اعتماد در میان دارندگان ADA است.
ارز دیجیتال کاردانو (ADA) اخیرا با نوساناتی مواجه بوده است که احتمالا برخلاف انتظار سرمایه گذاران آن بوده است. طبق داده های IntoTheBlock، بخش قابل توجهی از دارندگان ADA در حال حاضر با زیان مواجه هستند. به طور خاص، داده ها نشان می دهد که ۴۳ درصد از دارندگان ADA در ضرر هستند، در حالی که ۵۳ درصد همچنان در قیمت های فعلی بازار سودآوری دارند.
این توزیع سود و زیان، تصویری چالش برانگیز را برای کاردانو، یک پلتفرم بلاکچین که اغلب به خاطر رویکرد علمی خود به توسعه و پشتیبانی قوی جامعه مورد تحسین قرار می گیرد، ترسیم می کند. این داده ها همچنین توزیع جالبی از دارایی ها را نشان می دهد: تنها 34 درصد از کل عرضه ADA توسط سرمایه گذاران نهادی (بزرگ) نگهداری می شود که در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال اصلی، تمرکز نسبتا کمی است. علاوه بر این، 33 درصد از دارندگان ADA به عنوان سرمایه گذاران کوتاه مدت طبقه بندی می شوند که نشان دهنده ی احتمال پایین اعتماد بلندمدت به عملکرد آن است.
نگرانی های فزاینده در مورد ADA
اطلاعات CoinGlass به این نگرانی ها دامن می زند و به کاهش قابل توجه علاقه بازار اشاره می کند. به طور خاص، تمایل به معامله ADA (Open Interest)، معیاری که اغلب برای سنجش احساسات بازار و تغییرات آتی قیمت استفاده می شود، در 24 ساعت گذشته با کاهش 3.15 درصدی به 397.16 میلیون دلار رسیده است. این کاهش می تواند نشانه ای از افزایش احتیاط یا کاهش اشتیاق در بین معامله گران و سرمایه گذاران باشد.
علاوه بر این، قیمت بازار ADA نیز نشان دهنده ی عدم اطمینان و روند نزولی است. در حال حاضر، قیمت ADA در فاز تثبیت قرار دارد و با ارزش معاملاتی فعلی 0.6244 دلار مواجه است. این رقم نشان دهنده کاهش 1.39 درصدی نسبت به روز گذشته است و روند نزولی گسترده تری را در بازار منعکس می کند. علاوه بر این، حجم معاملات نیز با کاهش 26.49 درصدی به 606،661،064 دلار در همان دوره ضربه خورده است.
این ارقام در زمانی به دست می آید که بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال با چالش های متعددی از موانع نظارتی تا فشارهای کلان اقتصادی مواجه است که منجر به افزایش نوسانات بازار شده است. کاردانو، با وجود زیرساخت فنی قوی و جامعه اختصاصی، از این فشارهای خارجی در امان نبوده است.


منبع : U Today