ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ارتقا اتریوم دنکن فعال شد، برنامه های بعدی توسعه دهندگان چیست؟

2024/03/23
18:46
84

پس از ارتقاء موفقیت آمیز اتریوم دنکن، که با جابجایی 15000 واحد ETH همراه بود، توسعه دهندگان شبکه بلاکچین اتریوم در حال برنامه ریزی برای گام بعدی هستند. در حالی که تمرکز اصلی بر روی گنجاندن قابلیت MaxEB در به روزرسانی آتی الکترا است، ابتکارات دیگری نیز در حال بررسی می باشند.

تیم توسعه در حال ارزیابی ویژگی های اضافی برای الحاق به ارتقاء الکترا بوده و انتظار می رود تصمیم نهایی طی یک تا چهار هفته آینده اعلام گردد.

کریستین کیم، پژوهشگر حوزه رمزنگاری، در سلسله مطالبی بر اهمیت ابتکارات موازی در کنار ارتقاء الکترا تاکید نمود. دو مورد از این ابتکارات کلیدی عبارتند از:

توسعه PeerDAS: این ابتکار با هدف افزایش ایمن ظرفیت در دسترس بودن داده های اتریوم (معروف به Blob) دنبال می شود. این امر برای ارتقاء مقیاس پذیری و عملکرد شبکه ضروری است.
توسعه کلاینت سبک: این بخش بر روی توسعه راهکارهای کلاینت سبک وزن تمرکز دارد که امکان دسترسی مستقل کاربران به اتریوم با حداقل نیاز سخت افزاری و وابستگی کمتر به سرویس های شخص ثالث را فراهم می سازد. هدف کلی این ابتکارات، بهبود دسترسی و تمرکززدایی در شبکه اتریوم برای کاربران است.
اگرچه MaxEB به دلیل تاثیر مستقیم آن بر شبکه در اولویت قرار دارد، توسعه PeerDAS و کلاینت سبک نیز از موارد با اولویت بالا تلقی می شوند. با این حال، پیچیدگی ارتقاء الکترا ممکن است بخشی از منابع را از این تلاش های موازی منحرف نماید. بر همین اساس، خانم کیم جامعه اتریوم را به پاسخگویی توسعه دهندگان در پیشبرد این ابتکارات در کنار ارتقاء الکترا فرا می خواند.

با وجود اهمیت این ابتکارات، ممکن است در ابتدا به اندازه MaxEB مورد توجه قرار نگیرند، اما نقش بسزایی در رشد و توسعه بلندمدت شبکه اتریوم ایفا خواهند کرد.

ویتالیک بوترین، هم بنیانگذار اتریوم، به عنوان سخنران کلیدی در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان و هکاتون اتریوم ETHTaipei 2024 که در حال برگزاری است، حضور خواهد داشت. در این کنفرانس، آقای بوترین در کنار رهبران شبکه های لایه 2 در پنلی شرکت خواهد کرد تا پیشرفت های صورت گرفته در زمینه مقیاس پذیری اتریوم را مورد ارزیابی قرار دهند.

در حالی که توسعه دهندگان در حال برنامه ریزی برای آینده هستند، تحلیلگران از افت اخیر قیمت اتریوم (ETH) و احتمال سقوط آن به زیر 1850 دلار ابراز نگرانی می کنند. این احساسات منجر به فشار نزولی بیشتر شده و چشم اندازی بالقوه تاریک را برای آینده نزدیک این دارایی ترسیم می نماید.


منبع : U Today