ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

رئیس بخش فنی ریپل درباره AMM جدید ریپل روی XRPL هشدار داد

2024/03/23
18:49
157

رئیس بخش فناوری ریپل، دیوید شوارت ضمن اعلام راه‌اندازی موفقیت‌آمیز XLS-30 AMM (بازارساز خودکار) بر بستر اصلی XRP Ledger، به احتیاط کاربران در زمان بهره‌گیری از این ابزار برای معاملات تاکید کرد.

راه اندازی AMM در XRP Ledger
توسعه دهندگان RippleX با انتشار مقاله‌ای در وبلاگ رسمی، از راه‌اندازی AMM غیرحضانتی XLS-30 بر بستر XRP Ledger خبر دادند. این رویداد، نویدبخش تحولی چشمگیر در نقدینگی و الگوی معاملات این شبکه است. AMM مذکور، برای صرافی غیرمتمرکز XRPL (DEX) طراحی شده و با یکپارچه‌سازی صورت‌گرفته، امکان کسب بازده برای تامین‌کنندگان نقدینگی در AMM را فراهم می‌آورد. همچنین، بازارساز خودکار موجب کاهش لغزش قیمت هنگام کار با دارایی‌های کم‌معامله برای معامله‌گران خواهد شد. توسعه‌دهندگان می‌توانند از XLS-30 برای برقراری ارتباط با AMM و ایجاد رابط‌های کاربری اختصاصی جهت معامله و تامین نقدینگی استفاده کنند.

هشدار CTO ریپل به معامله‌گران
آقای شوارتز، ضمن هشدار به معامله‌گران در استفاده از AMM بر بستر DEX، خاطر نشان کرد که انجام سپرده یک‌طرفه به AMMهایی با نقدینگی پایین‌تر از مبلغ سپرده، منجر به ضرر در فرآیند سپرده‌گذاری خواهد شد. وی همچنین توصیه نمود در صورت مشاهده لغزش قیمت قابل توجه هنگام سپرده، از روش‌های جایگزین به جای سپرده یک‌طرفه استفاده شود.

بر اساس هشدار دیگری از سوی CTO ریپل، در صورتی که سپرده در یک AMM به‌شدت نامتعادل قبل از انجام تراکنش صورت گیرد، ممکن است معامله‌گر متحمل ضرر شود. با این حال، آقای شوارتز بر این نکته تاکید کرد که این مورد نادر است، چراکه عدم‌تعادل طولانی‌مدت در یک AMM، به معنای از دست رفتن فرصت کسب سود برای تمامی بازیگران آن بازار است. به طور کلی، ایمن‌ترین روش بر اساس گفته‌های ایشان، سپرده‌گذاری با مقادیر برابر از هر دو دارایی معامله‌شده توسط AMM است. در صورت تمایل معامله‌گران به استفاده از سپرده‌های یک‌طرفه، ضروری است از AMMهایی با «نقدینگی مناسب» استفاده شود. CTO ریپل همچنین خاطرنشان کرد با گسترش استخرهای AMM و افزایش فعالیت آربیتراژگران در معامله با این استخرها، ریسک ضررهای مذکور کاهش خواهد یافت.


منبع : U Today