ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بررسی امنیت اقتصادی توسط بنیانگذار سولانا (SOL)

2024/03/23
20:17
119

در حالی که ارزش دلاری اکوسیستم استیکینگ سولانا (SOL) به ۷۰ میلیارد دلار رسیده است، بحث داغی در مورد برتری اقتصادی سولانا نسبت به رقیب اصلی خود، اتریوم (ETH) در جریان است.

بر اساس معیار ارزش کل استیکینگ، به نظر می رسد سولانا (SOL) با دستیابی به رقم ۷۰ میلیارد دلار، در حال نزدیک شدن به اتریوم (ETH) باشد. جون سو کیم، از پلتفرم استیکینگ Apybara، معتقد است که این حجم از استیکینگ، امنیت اقتصادی سولانا (SOL) را به سطح اتریوم (ETH) نزدیک می کند.

با این حال، طرفداران اتریوم (ETH) این ارزیابی را زیر سوال می برند. یکی از مشارکت‌کنندگان پروژه Synthetix (SNX) با نام مستعار @llamaonthebrink در توییتر، بر تمرکز بالای استیکینگ در سولانا (SOL) تاکید می کند. به گفته وی، بخش قابل توجهی از SOL های قفل شده متعلق به بنیاد سولانا یا شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر مرتبط با آن است. همچنین، تورم روزانه ۲۰ میلیون دلاری برای تشویق استیکینگ، بر کل عرضه SOL تأثیر می گذارد. بنابراین، حجم بالای SOL استیک شده، نشانگر امنیت اقتصادی برای دارندگان خرد تلقی نمی شود. بر اساس ردیاب Staking Rewards، اتریوم (ETH) و سولانا (SOL) همچنان از نظر ارزش کل کوین های استیک شده، به عنوان برترین ارزهای دیجیتال باقی مانده اند.

امنیت اقتصادی و مالکیت کلیدها: دیدگاه بنیانگذار سولانا (SOL)

در حالی که بیش از ۶۵ درصد از کل عرضه SOL در استیکینگ قفل شده است، تنها ۲۶ درصد از کل عرضه اتریوم (ETH) وارد مکانیسم های استیکینگ شده است. آناتولی یانوونکو، بنیانگذار سولانا (SOL) با ورود به این بحث، بر تمرکز بالای استیکینگ در اتریوم (ETH) نیز تاکید کرد. او بیان داشت که مگر دارایی های استیک شده در Lido، کوین بیس یا بایننس نگهداری شوند، این فرآیند، امنیت اقتصادی به همراه نخواهد داشت و تنها منجر به تورمی کاذب می شود. یانوونکو با اشاره به شعار قدیمی طرفداران بلاکچین، "اگر کلیدهایتان را در اختیار نداشته باشید، امنیت اقتصادی نخواهید داشت"، تلویحا به اهمیت مالکیت مستقیم دارایی های دیجیتال اشاره می کند. در مجموع، به نظر می رسد مفهوم کلی "امنیت اقتصادی" از دیدگاه یانوونکو محل تردید است.


منبع : U Today