ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

شیبا اینو (SHIB) برای بدترین هفته در 16 ماه گذشته در برابر دوج کوین (DOGE) آماده می‌شود

2024/03/24
21:32
234

با توجه به تحلیل‌های اخیر، شیبا اینو (SHIB) در آستانه تجربه کردن بدترین عملکرد هفتگی خود در بیش از 16 ماه در برابر رقیب دیرینه‌اش، دوج‌کوین (DOGE) قرار دارد.

ارز دیجیتال SHIB در یک هفته اخیر با افت قابل توجهی در حدود 16 درصد نسبت به DOGE مواجه شده است که نشانگر نزول چشمگیری برای این توکن محبوب میم می‌باشد. این افت پس از دوره‌ای از رشد قابل توجه برای شیبا اینو رخ می‌دهد که در آن ارزش آن نسبت به DOGE از اواخر فوریه بیش از 110 درصد افزایش یافته و به بالاترین سطح خود از نوامبر 2021 یعنی 0.000235 رسیده بود. با این حال، کاهش اخیر در ارزش SHIB را می‌توان به چند عامل کلیدی نسبت داد.

در وهله اول، دوج‌کوین عملکرد قوی‌ای از خود نشان داده است و با افزایش 11.5 درصدی قیمت در طول هفته، الگویی را به نمایش گذاشته که تحلیلگران آن را «رفتار آلفا» می‌نامند. در مقابل، SHIB تا پایان هفته با کاهش 6 درصدی مواجه شده است که نشان دهنده تغییر جهت حرکت به نفع DOGE است.

دوماً، شکافی که در جریان افزایش اخیر ارزهای دیجیتال میم، به ویژه در طول رشد چشمگیر 400 درصدی SHIB، بین SHIB و DOGE ایجاد شده بود، اکنون نشانه‌هایی از کاهش را نشان می‌دهد. این همگرایی، سطحی برابرتر شدن رقابت بین این دو توکن را نشان می‌دهد، به طوری که DOGE در حال بازپس‌گیری بخشی از سهم از دست رفته خود می‌باشد.

از لحاظ تاریخی، آوریل ماه مطلوبی برای دوج‌کوین بوده است، روندی که تحلیلگران در بررسی‌های اخیر به آن اشاره کرده‌اند. با در نظر گرفتن این موضوع، سوال کلیدی این است که آیا SHIB در مقایسه با DOGE همچنان به کاهش خود ادامه خواهد داد، به طور بالقوه در چارچوب ارزیابی مجدد گسترده‌تر DOGE، یا اینکه هر دو توکن با سرعت‌های مختلف کاهش خواهند یافت.


منبع : U Today