ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

هم بنیانگذار دوج کوین اظهار نظر غیرمنتظره ای در مورد بیت کوین می کند

2024/03/24
21:34
555

سخنان هم بنیانگذار دوج کوین، توجه جامعه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است

در چرخشی جالب، بیلی مارکوس، هم بنیانگذار دوج کوین که به خاطر اظهارات طنزآلود و اغلب کنایه آمیز خود در مورد صنعت ارزهای دیجیتال شناخته شده است، بیانیه ای صادر کرده که توجه جامعه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است.

مارکوس در فراخوانی به طنزآلود، از بیت کوین، اولین و بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، خواست تا در حالی که او خواب است به ارزش نجومی ۱ میلیون دلار در هر کوین برسد. بیلی مارکوس که در X با نام "Shibetoshi Nakamoto" شناخته می شود، نوشت: «عزیز بیت کوین، لطفاً در حالی که من خواب هستم به ۱ میلیون دلار در هر کوین برس. متشکرم.»

با توجه به شوخ طبعی همیشگی مارکوس در مورد صنعت ارزهای دیجیتال، ممکن است منظور او از این حرف کاملاً جدی نباشد.

دوج کوین در ابتدا به عنوان یک شوخی و برای تمسخر حدس و گمان های افراطی در مورد ارزهای دیجیتال در آن زمان ایجاد شد. بیلی مارکوس و جکسون پالمر، مهندسان نرم افزار، در سال ۲۰۱۳ دوج کوین، یک ارز دیجیتال طنزآلود، را به عنوان راهی برای مسخره کردن بیت کوین راه اندازی کردند.

زمان بندی این توییت نیز قابل توجه است، چرا که همزمان با افت ۱۱ درصدی بیت کوین از بالاترین قیمت ثبت شده اخیر آن یعنی ۷۳۷۳۷ دلار بود. ضعف بیت کوین زمانی آغاز شد که معامله گران پس از افزایش حدود ۱۳۴ درصدی آن در یک سال، شروع به سودگیری کردند. طبق داده های CoinMarketCap، این ارز دیجیتال پیشرو در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۳۹ درصد افزایش یافته و به ۶۵۸۳۹ دلار رسیده است. در هفته گذشته، بیت کوین به دلیل کاهش تقاضا برای صندوق های قابل معامله در بورس آمریکا که این ارز دیجیتال را در اختیار دارند، تا ۶۰۷۶۰ دلار کاهش یافت.

در حالی که برخی اظهرات هم بنیانگذار دوج کوین را یک شوخی ملایم تلقی می کنند، برخی دیگر آن را به عنوان تامل برانگیزی بر پتانسیل بیت کوین برای برهم زدن سیستم های مالی سنتی و بازسازی اقتصاد جهانی می بینند. با افزایش پذیرش و به کارگیری جریان اصلی بیت کوین، ایده رسیدن قیمت به ۱ میلیون دلار، که زمانی غیرعادی به نظر می رسید، ممکن است دیگر چندان دور از ذهن نباشد.


منبع : U Today