ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بررسی نوسانات ضمنی اتریوم

2022/04/05
14:18
242

بر اساس داده های تاریخی توسط skewAnalytics، نوسانات ضمنی دومین ارز دیجیتال بزرگ در بازار به شدت نادرست است.

نوسانات ضمنی (IV) چه می گوید؟
نوسانات ضمنی دارایی اغلب برای تعیین زمانی که دارایی حرکتی انفجاری یا با نوسان زیاد را هدف قرار می دهد، استفاده می شود. در بازارهای مالی سنتی، IV در معاملات برای قراردادهای قیمت گذاری استفاده می شود که در آن نوسانات بالا منجر به حق کارمزد بالاتر در قرارداد می شود و بالعکس.

خود معیار صرفاً مبتنی بر داده های فنی است و به هیچ نوع اصول بنیادی متکی نیست. از آنجایی که محاسبات صرفاً بر روی اقدامات قیمتی انجام می شود، ممکن است به مشاهده عدم قطعیت و تعیین احساسات برای یک دوره کوتاه مدت کمک کند.

همانطور که داده ها نشان می دهد، نوسانات اتریوم در حال حاضر بر اساس داده های تاریخی به حداقل رسیده است. نوسانات ضمنی از اکتبر ۲۰۲۰ تا امروز ۷۴ درصد است که حداقل آن ۷۰ درصد و حداکثر ۱۷۵ درصد است.

علاوه بر نوسانات بسیار کم، نوسان اتریوم/بیت کوین در برابر جفت معاملاتی ETHBTC منفی است که یک سیگنال نوسان قوی است. در قیاس با میانگین‌های متحرک، گسترش بی‌ثباتی زیاد بیت‌کوین از نظر تاریخی منجر به حرکت‌های نوسانی در بازار شد.

قبل از رشد سریع در ماه مارس که طی آن قیمت اتریوم و بیت کوین به ترتیب ۴۰ و ۲۷ درصد افزایش یافت،میزان نوسانات برای هر دو دارایی در بالاترین سطح خود در تاریخ بود زیرا نوسانات کاهش قابل توجهی را تجربه کرد و نشان داد که بازار همچنان در ترس و عدم قطعیت به سر می‌برد.


منبع : U Today