ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کشف باگ در بازارساز خودکار (AMM) در XRP

2024/03/25
18:30
204

توسعه‌دهندگان در اکوسیستم Ripple Labs و XRP Ledger (XRPL) در حال توسعه و ایجاد یک شبکه قناری برای بلاک‌چین لایه ۱ هستند.

شبکه قناری و دلایل کلیدی

این درخواست نخستین بار توسط ویتسه ویند، یکی از بنیان‌گذاران کیف پول Xumm، مطرح شد. وی بر ضرورت داشتن یک محیط آزمایش جامع پیش از راه‌اندازی هر به‌روزرسانی و محصول کلیدی بر روی شبکه اصلی XRP Ledger تاکید کرد.

راه‌اندازی ویژگی بازارساز خودکار (AMM) در XRP Ledger با استقبال گسترده همراه بود. با این حال، این خوشحالی ادامه دار نبود ؛ چرا که این ویژگی با یک باگ نرم‌افزاری مواجه شد که منجر به توقف آن گردید. ویتسه ویند بر این باور است که وجود یک محیط تست مناسب می‌توانست از بروز چنین نقص فنی جلوگیری کند.

ویتسه‌ویند در پیشنهاد خود برای شبکه قناری خاطرنشان کرد که این پروتکل نیازمند دارایی‌هایی نظیر توکن بومی و استیبل‌کوین خواهد بود. او همچنین بر طراحی پروتکلی که تمامی کارکردهای شبکه اصلی XRP Ledger را تقلید نماید تاکید کرد تا فرآیند تست سناریویی مشابه دنیای واقعی را در شبکه اصلی به ارمغان آورد. بنیانگذار Xumm اذعان داشت که شبکه قناری نیازمند عنصر تمرکززدایی گسترده‌ای است که بتواند پذیرای مشارکت‌کنندگان کلیدی اکوسیستم شامل معامله‌گران، توسعه‌دهندگان و ذی‌نفعان باشد.

همخوانی با سایر شبکه‌های لایه ۱

فراخوان برای ایجاد شبکه قناری برای XRP Ledger بی‌اساس نیست، چرا که این اقدام آن را هم‌سو با سایر شبکه‌های بلاکچینی مانند Flare و Songbird می‌کند. برای نمونه، اتریوم دارای چندین شبکه آزمایشی از جمله Goerli، Holesky و Sepolia است.

پیش از راه‌اندازی هر ارتقاء عمده در شبکه اصلی اتریوم، این به‌روزرسانی‌ها ابتدا بر روی این شبکه‌های آزمایشی مستقر شده و تنظیمات لازم بر روی آن‌ها اعمال می‌گردد. ارتقاء Dencun که به تازگی راه‌اندازی شده است، بدون هیچ مشکلی از بسیاری از این شبکه‌های آزمایشی عبور کرد، بر خلاف AMM در XRP Ledger که متعاقبا با مشکل مواجه شد.


منبع : U Today