ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

وزارت دادگستری آمریکا ۳۴ میلیون دلار ارز دیجیتال را از کیف پول هکر دارک وب توقیف کرد

2022/04/05
14:24
241

یکی از بزرگترین پرونده‌های مصادره ارزهای دیجیتال در تاریخ ایالات متحده منجر به مصادره ۳۴ میلیون دلار از یک مجرم فعال در دارک وب شد.

  مجریان قانون آمریکا تقریباً ۳۴ میلیون دلار دارایی دیجیتال مرتبط با فعالیت غیرقانونی در دارک وب را توقیف کردند.  این عملیات یکی از بزرگترین مصادره ارزهای دیجیتالی است که تاکنون توسط مقامات ایالات متحده انجام شده است.

 بر اساس اعلامیه اخیر وزارت دادگستری، هکر ساکن فلوریدا جنوبی است که از نام مستعار آنلاین برای فروش بیش از ۱۰۰،۰۰۰ کالای غیرقانونی در بازارهای دارک وب استفاده کرده است.

 به عنوان مثال، او اکنت های آنلاین سرویس‌های محبوبی مانند نتفلیکس، اچ‌بی‌او، و اوبر را  با استفاده از شبکه TOR (The Onion Router) به دارک نت دسترسی داشت به فروش گذاشته است.  مورد دوم ابزاری ارجح برای بسیاری از هکرها است که از طریق آن سانسورها را دور می زنند و از وب سایت هایی بازدید می کنند که در سرفیس وب یا وب سطحی یافت نمی شوند.

 همانطور که مقامات توضیح داده اند، این مجرم با استخدام تامبلر ها و سیستم های غیرقانونی جابه‌جایی پول برای پولشویی استفاده کرده بود. 
 این تکنیک "پرش زنجیره ای" نامیده می شود و برخلاف قوانین فدرال است.  او سپس دارایی‌های دیجیتال را در زمان‌های تصادفی و به نسبت‌های تصادفی در یک کیف پول بدون فعالیت انتقال داده است، که کار مأموران اجرای قانون را برای کشف منبع اصلی وجوه دشوار می‌کرد.

 با این حال، یک تحقیق مشترک (به نام "عملیات TORnado") بین چندین مقام فدرال، ایالتی و محلی، فعالیت مجرمانه را شناسایی کرد و ۳۴ میلیون دلار ارزهای دیجیتال را مصادره کردند.  به طور دقیق، دارایی های توقیف شده عبارتند از: ۹۱۹.۳ اتریم،  ۶۴۳ بیت‌کوین، ۶۴۰ بیت‌گولد، ۶۴۰ بیت‌کوین‌کش، ۶۴۰ بیت‌کوین اس‌وی.


منبع : Cryptopotato