ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

شیبا اینو در صرافی معتبر استرالیایی لیست شد.

2024/03/26
11:49
133

ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) که دومین جایگاه را از نظر محبوبیت در میان میم کوین‌ها دارد، طبق بیانیه ای در روز دوشنبه، در صرافی Bitcoin.com.au لیست گردید.

صرافی Bitcoin.com.au که از سال ۲۰۱۴ تاسیس شده، به حدود ۳۰۰ هزار مشتری در سراسر استرالیا خدمات ارائه می‌دهد و بدین ترتیب، یکی از پیشگامان در عرصه پلتفرم‌های معاملات دارایی‌های دیجیتال در این کشور به شمار می‌رود. این صرافی علاوه بر بیت کوین، طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال دیگر نظیر آوه (AAVE)، توکن توجه اولیه (BAT)، بیت کوین کش (BCH)، کامپاون(COMP)، دای (DAI) و دوج کوین (DOGE) را ارائه می‌دهد.

این اولین باری نیست که یک صرافی ارز دیجیتال استرالیایی اقدام به لیست کردن شیبا اینو می‌کند. همانطور که پیش‌تر توسط U.Today گزارش شده بود، CoinJar، قدیمی‌ترین صرافی دارایی‌های دیجیتال در استرالیا، پشتیبانی از این ارز دیجیتال را در دسامبر ۲۰۲۱ آغاز نمود.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی که در اوج بازار صعودی گذشته انجام پذیرفت، شیبا اینو در واقع از ارزهای دیجیتال شناخته‌شده‌ای مانند XRP و کاردانو، از اقبال بیشتری در میان کاربران استرالیایی برخوردار بود. طبق داده‌های CoinGecko، در حال حاضر این توکن در صرافی‌های معتبر با قیمت ۰.۰۰۰۰۲۹۶۲ دلار معامله می‌شود.

مقررات ارز دیجیتال در استرالیا

در اواخر سال ۲۰۲۳، دولت استرالیا پیشنهاد اعمال مقررات سختگیرانه‌تری بر پلتفرم‌های معاملات ارز دیجیتال را ارائه نمود. این مقررات، ملزم کردن این پلتفرم‌ها به اخذ مجوز از کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC) را شامل می‌شود.

هدف از وضع این قوانین پیشنهادی، ارتقای سطح نظارت و تعیین استانداردهای حداقلی به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان و جلوگیری از فروپاشی پلتفرم‌های دارایی‌های دیجیتال است. سناتور اندرو براگ از حزب کارگر به دلیل تاخیر در اعمال مقررات بر حوزه ارز دیجیتال انتقاد کرده است. با این حال، لایحه پیشنهادی وی به علت نبود جزئیات کافی، همراستا نبودن با قوانین بین‌المللی و احتمال ایجاد پیامدهای منفی برای این صنعت، رد شده است.


منبع : U Today