ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

جزئیات کلیدی از درخواست غرامت ۲ میلیارد دلاری علیه ریپل

2024/03/26
12:15
66

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) دلایل اصلی لزوم اعمال جریمه و مجازات سنگین علیه ریپل را شرح داده است.

این کمیسیون درخواست اعمال انواع مختلفی از راهکارهای جبران خسارت کرده است، از جمله محدودیت قضایی (injunction)، استرداد وجوه به دست آمده از طریق فعالیت غیرقانونی (disgorgement)، و جریمه‌های مدنی.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا استدلال می‌کند که چنین اقداماتی برای جلوگیری از تکرار تخلفات مشابه توسط ریپل و سایر شرکت‌ها در آینده ضروری است. علاوه بر این، این اقدامات خسارت وارد شده به سرمایه‌گذاران و بازارها را جبران خواهد کرد.

به گفته‌ی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، «برای جلوگیری از تخلفات بیشتر ریپل و سایرین از قوانین اوراق بهادار، محروم کردن ریپل از سودهای نامشروع به دست آمده، و به رسمیت شناختن خسارت وارد شده به بازارها، کمیسیون از دادگاه می‌خواهد که حکمی نهایی صادر کند که شامل راهکارهای جبرانی ذکر شده در بالا باشد.»

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا چندین عامل را برای حمایت از اعمال محدودیت‌های قضایی و جریمه‌ها ذکر کرده است. این عوامل شامل سابقه‌ی تخلف ریپل، ماهیت بی‌ملاحظه رفتار آن‌ها، و این واقعیت است که تخلفات آن‌ها موارد منفردی نبوده است. به گفته‌ی این نهاد نظارتی، این عوامل به طور کلی نیاز به اقدامات نظارتی را توجیه می‌کنند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا خواستار استرداد سودهای به دست آمده توسط ریپل از فروش غیرقانونی XRP است. آن‌ها معتقدند که ریپل نباید از اقدامات خلاف قانون خود سود ببرد. کمیسیون اشاره می‌کند که «ریپل تقریباً یک میلیارد دلار از فروش غیرقانونی XRP از طریق قراردادهایی که دادگاه آن‌ها را مغایر با ماده ۵ تشخیص داد، به دست آورد.»

پاسخ ریپل

همانطور که توسط U.Today گزارش شده است، استوارت آلدروتی، مدیر ارشد حقوقی ریپل، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را به دلیل قصد ادعایی برای مجازات ریپل و صنعت ارزهای دیجیتال مورد انتقاد قرار داده است. برد گارلینگهاوس، مدیرعامل ریپل، نیز آنچه را که به‌عنوان اقدامات فراتر از حدود نظارتی می‌بیند، محکوم کرده است. او به ادعاهای سوء رفتار کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تحت رهبری گری جنسلر اشاره کرده است. گفتنی است که ریپل قصد دارد پاسخ خود را در ماه آوریل ارائه دهد.


منبع : U Today