ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بنیاد دوج کوین از گیگا والت رونمایی می کند: تسهیل پذیرش گسترده DOGE

2024/03/26
22:59
111

بنیاد دوج کوین با هدف بهبود پذیرش ارز دیجیتال DOGE به عنوان یک روش پرداخت، از راه اندازی گیگا والت نسخه ۱.۰ خبر داد.

گیگا والت یک سرویس زیرساخت (backend service) است که امکان یکپارچه سازی ساده را از طریق API برای وبسایت هایی مانند فروشگاه های آنلاین، صرافی های ارز دیجیتال و پلتفرم های رسانه های اجتماعی فراهم می آورد. این سرویس، تراکنش های DOGE را به صورت برنامه نویسی تسهیل می کند. هدف اصلی گیگا والت، ارتقاء پذیرش سریع DOGE به عنوان یک گزینه پرداخت با رفع پیچیدگی ها و کاهش ریسک های مرتبط با ادغام پرداخت های DOGE در کسب و کارها است.

با اهمیت است که ذکر شود، گیگا والت یک جزء مهندسی نرم افزار برای توسعه دهندگان جهت یکپارچه سازی DOGE در محصولاتشان است و یک کیف پول کاربر-محور به شمار نمی رود. آخرین نسخه گیگا والت پس از ماه ها توسعه مستمر برای ایجاد یک سرویس زیرساخت مناسب برای کسب و کارهای طرفدار DOGE منتشر شده است. در سال ۲۰۲۳، شاهد راه اندازی سیستم ردیاب بلاکچین و همچنین API های پرداخت و افزونه های تعاملی با ووکامرس از سوی گیگا والت بودیم.

بنیاد دوج کوین در یک پست وبلاگی پیشین، بر تمرکز سال ۲۰۲۴ بر یکپارچه سازی سبد خرید با Shopify و توسعه API ها و گزینه های پایگاه داده کاربرپسندتر برای تسهیل پذیرش گسترده DOGE توسط خرده فروشان آنلاین و پلتفرم های رسانه های اجتماعی تاکید کرده است.

تلاش های بنیاد دوج کوین برای پذیرش سریع در سطوح پایین

گیگا والت یکی از پروژه های متعددی است که با هدف آماده سازی اکوسیستم DOGE برای پذیرش سریع در سطوح پایین (grassroots adoption) در حال توسعه است. سایر پروژه ها شامل RadioDoge و libdogecoin می شوند. RadioDoge با استفاده از فناوری LoRa و شبکه ماهواره ای استارلینک قصد دارد دسترسی DOGE را به مناطقی با اتصال محدود به اینترنت گسترش دهد.

در سال ۲۰۲۳، دستیابی به یک نقطه عطف قابل توجه با تسهیل اولین تراکنش DOGE بدون نیاز به اینترنت محقق شد. بنیاد دوج کوین اعلام کرده است که در سال جاری به توسعه شبکه RadioDoge ادامه خواهد داد و موارد استفاده جدیدی را بررسی خواهد کرد.

Libdogecoin، کتابخانه C بنیادی DOGE، در سال ۲۰۲۳ به‌روزرسانی‌های قابل توجهی دریافت کرد که شامل عملکرد گره SPV و کیف پول، امنیت و رمزگذاری، اعتبارسنجی و سازگاری با پلتفرم بود. در ماه فوریه، LibDogecoin آخرین نسخه خود یعنی v0.1.3 را منتشر کرد و توسعه آن در سال ۲۰۲۴ برای بهبود اتصال با زبان های برنامه نویسی پایتون و Go و بررسی قابلیت های اضافی ادامه خواهد یافت.


منبع : U Today