ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

سنگاپور قوانین سختگیرانه تری در رابطه با ارزهای دیجیتال وضع می‌کند.

2022/04/05
20:10
322

سنگاپور قانون سخت گیرانه تری را برای مشاغل کریپتو تصویب کرد

 پارلمان سنگاپور قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن فقط ارائه دهندگان خدمات دارایی های مجازیِ مستقر در ایالت‌ که در خارج از کشور فعالیت می کنند ملزم به دریافت مجوز هستند.

 قانون جدید ارزهای دیجیتال سنگاپور، کسب‌وکارهای ارز دیجیتال مستقر در ایالت که در خاک خارجی فعالیت می‌کنند ملزم می‌کند از اقدامات ضد پولشویی و ضد تروریسم پیروی کنند.

 طبق آخرین گزارش بلومبرگ، پارلمان سنگاپور این قانون را روز سه شنبه تصویب کرد که بخشی از لایحه خدمات مالی و بازار است.  طبق این لایحه ارائه دهندگان خدمات دارایی های مجازی داخلی که در خارج از کشور فعالیت می کنند ملزم به دریافت مجوز خواهند بود.

 تاکنون چنین پلتفرم هایی برای مبارزه با پولشویی و مقابله با تامین مالی تروریسم قانون گذاری نشده است. این اقدام نشان می‌دهد که ایالت با ارائه قدرت بیشتر به مقامات مالی سنگاپور، قوانین را برای ارائه‌دهندگان ارزهای دیجیتال سخت تر می‌کند.

 به این ترتیب، MAS (مرجع نظارتی سنگاپور) این قدرت را دارد که افرادی را که برای انجام نقش‌ها، فعالیت‌ها و عملکردهای کلیدی در صنعت مالی مناسب نمی‌داند، منع کند. این لیست شامل کسانی می شود که خدمات پرداخت و مدیریت ریسک را انجام می دهند.

 لایحه ای که توسط پارلمان به تصویب رسید همچنین شامل حداکثر مجازات ۱ میلیون دلار سنگاپور (یا ۷۳۸،۰۵۰ دلار آمریکا) برای مؤسسات مالی در صورت مواجهه با حملات سایبری یا مختل شدن خدمات آنها است.

 این اقدام پس از آن انجام شد که شرکت خدمات مالی و بانکداری چند ملیتی سنگاپور - DBS Bank - اعلام کرد که به زودی خدمات معاملات ارزهای دیجیتال خود را به مشتریان خرده‌فروش تعمیم نخواهد داد.  این بانک با استناد به موانع نظارتی برای فعال کردن خدمات دارایی های دیجیتال در بخش خرده فروشی، برنامه های اولیه خود را لغو کرد.

 مرجع نظارتی سنگاپور قبلاً توضیح داده بود که حتی با وجود اینکه برخی کشورها، از جمله چین، ممنوعیت کلی را انتخاب کرده اند، قصد ممنوعیت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را ندارد.

 علیرغم انتخاب مسیر قانونگذاری، بانک مرکزی سنگاپور برای منصرف کردن ارائه‌دهندگان خدمات دارایی های مجازی از تبلیغ ارزهای دیجیتال دستورالعمل هایی را صادر کرد، زیرا معتقد است تعامل با این دارایی‌ها برای هر سرمایه‌گذاری بسیار خطرناک و نامناسب است.

 تا آنجا که به NFT مربوط می شود، سنگاپور موضعی بی طرفانه در زمینه این فناوری اتخاذ کرده است.  همانطور که قبلاً گزارش شد، وزیر دارایی لارنس ونگ فاش کرد که قوانین مالیات بر درآمد، بر درآمد حاصل از معاملات NFT یا تجارت بر آن اعمال خواهد شد.

 با این حال، از آنجایی که سنگاپور مقرراتی برای رژیم مالیات بر سرمایه ندارد، کاربرانی که از معاملات NFT سود زیادی دریافت می کنند مشمول مالیات نخواهند بود.


منبع : Cryptopotato