ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، خواستار جریمه و خسارت نزدیک به 2 میلیارد دلاری علیه شرکت ریپل شده است.

2024/03/28
08:20
80

کمیسیون SEC در اواخر سال 2020 شکایتی را علیه ریپل تنظیم کرد که در آن ادعا شده بود فروش XRP این شرکت، بدون ثبت به‌عنوان اوراق بهادار انجام شده است.

رأی اولیه قاضی آنالیسا تورس در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده که تابستان گذشته صادر گردید، بیانگر آن بود که فروش اتوماتیک و بازار-باز (open -market)توسط ریپل، عرضه اوراق بهادار تلقی نمی‌شود. این رای برخلاف ادعای اولیه SEC بود.

با این وجود، قاضی تورس با ادعای SEC در خصوص فروش مستقیم XRP توسط ریپل به خریداران نهادی که عرضه اوراق بهادار تلقی می گردد، موافقت کرد.

جیمز کی فیلان، حقوقدان و متخصص حقوق دارایی دیجیتال، درخواست اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای اعمال جبران خسارت و صدور حکم نهایی را که روز دوشنبه به دادگاه ارائه شده است، به اشتراک گذاشت.

بر اساس درخواست SEC، ریپل بایستی مبلغ 876،308،712 دلار را به عنوان استرداد، 198،150،940 دلار را به عنوان بهره پیش از داوری و همچنین جریمه مدنی معادل 876،308،712 دلار بپردازد که مجموعا رقمی نزدیک به 1.95 میلیارد دلار را شامل می شود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار در استدلال خود خاطر نشان کرد:

"حتی با صرفنظر از سایر موارد، تنها تخلفات صورت گرفته توسط ریپل در طول سال های گذشته که ارزشی نزدیک به 1 میلیارد دلار داشته است، مستحق احکام قضایی، جریمه های قابل توجه و استرداد سود حاصل از این تخلفات می باشد. شواهد تکمیلی نیز بر نشانگر سو رفتار ریپل و اهمیت این اقدامات را برای بازدارندگی و اطمینان از پایان دادن به فعالیت های غیرقانونی ریپل، برجسته می سازد."

استوارت آلدروتی، مدیر حقوقی ریپل، کمیسیون بورس و اوراق بهادار را متهم کرد که با "بیانیه هایی نادرست، تحریف شده و با هدف گمراه کردن" اقدام به پیشبرد پرونده نموده است.

وی افزود: «کمیسیون بورس و اوراق بهادار به جای اجرای صادقانه قانون، همچنان بر مجازات ریپل و کل این صنعت پافشاری می کند. ما اطمینان داریم که دادگاه در مرحله رسیدگی به جبران خسارت، رویکردی منصفانه اتخاذ خواهد کرد.»


منبع : Dailyhodl